Alaposan megváltoznak jövőre az F1-es autók: szélesebbek, kicsit nehezebbek, viszont az aerodinamikai és mechanikai tapadás terén fejlettebbek, ezáltal gyorsabbak lesznek, főleg a kanyarokban, nagyobb megpróbáltatásnak téve ki a pilótákat. Az új abroncsokat a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes már el is kezdte tesztelni olyan autókkal, amelyeket átalakítottak a 2017-ben várható sebességek elérésére.
„Az autók egyértelműen gyorsabbak lesznek” – nyilatkozta Sébastien Buemi, a Red Bull tesztpilótája a Motorsport.com-nak. „Mégpedig jelentősen, úgyhogy sokkal nagyobb erőpróba lesz vezetni. Szerintem a Forma-1 ismét a csúcsra kerül a vezetéstechnikai nehézségek szempontjából. Az újoncoknak ijesztő lesz beülni az autókba, ami kifejezetten jó.”
Az aktív mezőny tagjai üdvözölték, hogy nagyobb kihívás lesz vezetni az autókat, de többen, köztük Fernando Alonso és Lewis Hamilton is aggodalmát fejezte ki a versenyzés színvonalával kapcsolatban. Attól tartanak, hogy hiába lesznek gyorsabbak az autók, előzni jövőre sem lesz könnyebb.
A showról nem tudok mit mondani
– ismerte el Buemi. – Az autók gyorsabbak lesznek a kanyarokban, de lassabbak az egyenesekben, úgyhogy nehéz megmondani, hogy több lesz-e az előzés. A kihívás viszont nagyobb lesz, és az F1-nek pontosan arról kell szólnia. Minden rendben lesz azokkal a srácokkal, akik pár éve már az F1-ben vannak, de a többieknek sokkoló lehet az élmény.
Fizikailag nagyon megterhelő lesz vezetni, pedig az elmúlt három-négy szezon során nem ez volt a helyzet.”
Buemi úgy véli, hogy a széles gumik javítják az autók megjelenését, így azok „már ránézésre is gyorsnak tűnnek”, a pályán pedig „nagyobb erőhatások és kanyarsebességek lépnek fel, ez mind jó”. Arra számít, hogy az új szabályok átrendezhetik a sorrendet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!