Élő:
Vágólapra másolva!
Mindössze 17 évvel ezelőtt rendeztek rajta először F1-es versenyt, de az idénre alaposan felújították a szepangi pályát. A vonalvezetés nagyrészt változatlan maradt, mégis újszerű lesz vezetni rajta.

A Hungaroringet csak 30, a malajziai Szepang mellett fekvő pályát viszont már 17 év után alaposan felújították a hétvégi nagydíj előtt. A helyiek a vonalvezetést alapvetően érintetlenül hagyták, de teljesen újraaszfaltozták, 600 méternyi kerékvetőt cseréltek ki, és javítottak a vízelvezetésen is. Ez önmagában még nem lenne igazán izgalmas, de az új felület mellett apró, ám fontos módosítások is történtek.

Bár a pályát az F1 udvari építésze, Hermann Tilke álmodta meg, a felújítást az olasz Dromo végezte el. Alapítójuk, Jarno Zaffelli szerint „az oldalirányú terhelés szempontjából szinte minden kanyar nagyobb igénybevételt jelent majd, az utolsó viszont ennek pont az ellenkezőjét hozza az alacsony tempó miatt, így nagyrészt a gumikon fog múlni a tapadás.”

Eddig nagy volt a bukkanó a 2-es kanyarnál Forrás: Daimler

A 15-ös kanyar korábban enyhén, +2%-kal befelé dőlt, most viszont 1 méterrel megemelték a belső ívét, így már -4%-kal kifelé lejt a csúcspontnál. Ettől a hatékonyabb vízelvezetést, a pocsolyák megszűnését és jobb előzési lehetőséget várnak. Módosítottak a 2-es, 3-as, 4-es, 5-ös, 6-os, 9-es, 12-es és 13-as kanyarokon is, a fentiekhez hasonló okokból.

Valószínűleg szabad szemmel is látható lesz, hogy a 2-es kanyarban a korábbiaknál kisebb a szintkülönbség,

és módosítottak az 5-ös felé vezető dombon is, valamint az 1-es és a 4-es kanyar előtt megszüntették a bukkanókat. A pálya igazgatója, Razlan Razali szerint a versenyzők számára olyan élmény lesz vezetni a pályán, mintha először érkeznének Szepangba. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója elsőosztályúnak nevezte a felújítást.

A Malajziai Nagydíj eddig is nagy kihívást jelentett a versenyzők, és különösen a gumik számára a magas páratartalom és hőmérséklet miatt, az új felület ráadásul sötétebb a korábbinál. Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere szerint ezek, valamint a gyorsan bevehető kanyarok is hozzájárulnak ahhoz, hogy Malajzia kiemelkedően megterhelő az abroncsok számára.

Ennek eredményeként Szepangban mindig változatos hétvégénk van, a pálya állapotának javulását is nehéz követni. Eddig sok kerékcserét láthattunk itt a futamokon, és a legtöbb versenyzőtől az idén is sokat várunk majd. Ez természetesen szélesíti a versenystratégiák körét most, hogy a csapatok már három gumikeverék közül választhatnak.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!