A 2000-es évek derekának egyik nagy reménysége volt a lengyel Robert Kubica, aki 2008-ban futamot is nyert a BMW-vel, a 2011-es szezon előtt viszont életveszélyes sérüléseket szenvedett egy raliversenyen, és a jobb csuklóját azóta sem tudja úgy mozgatni, ahogy korábban tette. Ez ellehetetlenítette a további formulaautós szereplését, így folytatta a ralizást, de kacérkodik a gondolattal, hogy jövőre visszaül egy sportautó volánja mögé.
Frederic Vasseur, a Renault F1-es csapatfőnöke az Endurance-info.com-nak azt mondta, jó munkakapcsolatban maradtak a lengyel pilótával, aki nemrég az F1-es szimulátorban is készült múlt hétvégi vendégszereplésére a Renault Sport Trophy-ban. A spái hétvégén Kubica a 4. helyezett lett, nem sokkal lemaradva a dobogóról. Elégedett volt az eredménnyel.
„Hihetetlenül lekötött a ralicsapatom vezetése. Mindenre figyelni kell, az alkatrészvásárlástól a szponzorációig. Annyi feladat van, hogy az ember kicsit elveszti a fejét, ezért pihenni akartam, de három hete megcsörrent a telefonom” – nyilatkozta a Dailysportscar.com-nak. – Felajánlották, hogy versenyezzek egy Renault-val, de nem akárhol, hanem Spában. Elfogadtam, mert kíváncsi voltam, mire vagyok képes. Örömmel mondom, hogy 31 évesen még mindig megütöm a szintet.
Elképesztő reakciót váltott ki belőlem, hogy padlógázzal vettem be az Eau Rouge-t. Ilyet egy ideje már nem éreztem.”
Kubica elmondta, két lehetőséget vizsgál, de 90%-os valószínűséggel állította, hogy jövőre ismét elindul pályaversenyeken. Korábban, Mugellóban egy GT-futamon vett részt, ott nem okozott gondot számára, hogy a csuklója csak korlátozottan mozog, ezért a vállának nagyobb helyre van szüksége, de máshol nehézségeket okozhat a korábbi sérülése.
„Le Mans az autóversenyzés csúcsa, most (hosszútávú) versenyeket nézek. Különösen az idén keltette fel az érdeklődésemet. A verseny nagyon kiélezettnek tűnik, sőt még az F1-nél is nagyobb a küzdelem! Sokféle készségre van szükség, hogy az ember ilyen autókat tudjon vezetni, de szerintem ezeket gyorsan el lehet sajátítani. Az viszont furcsa, hogy át kell adni az autót egy másik pilótának!” – viccelődött.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!