Az F1 már unalmas, Malajzia kiszállna
Origo
2016. október 24. 16:39
during 2016 Formula 1 FIA world championship, Malaysia Grand Prix, at Sepang from September 30 to October 2 - Photo Francois Flamand / DPPI
Nézőcsúcsot hozott az USA Nagydíj a múlt hétvégén Austinban, ahol a hétvége során 269 889 fő lépett be a pálya területére. A pálya Taylor Swift koncertjével is próbálta visszacsalogatni a nézőket, akik a tavalyi viharos időjárás, és a Mexikói Nagydíj újjáéledése miatt a távolmaradást fontolgatták, ráadásul az idén az időjárás is kedvezett a rendezvénynek.
Az első austini USA Nagydíjra, 2012-ben 265 499 jegyet adtak el, 2013-ban az 250 ezer főre esett vissza, a mélypontot pedig a tavalyi futam hozta el, amikor dollármilliókat veszítettek a zord időjárás miatt otthon maradó rajongók nélkül.
Az USA mindig is nehéz terep volt az F1 számára, ellentétben Ázsiával, de a sport egyik távol-keleti bástyája, Malajzia kezd besokallni a világbajnokság jelenlegi helyzetétől. Szepangban 1999 óta rendeznek nagydíjat, de a helyiek erősen fontolgatják, hogy véget vetnek az F1-es futamnak. Sajtóértesülések szerint Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali, a pálya igazgatója azt mondta,
csak 60%-os kihasználtságot értek el az F1-es Malajziai Nagydíjon, a MotoGP futam viszont teltházas lesz.
Szepangnak 2018-ig van szerződése az F1-es verseny megrendezésére, de a pálya tulajdonosai, és a helyi pénzügyminisztérium illetékesei a hétvégén találkoznak, hogy döntsenek az esemény jövőjéről.
Razlan a The New Strait Times szerint azt mondta, hogy az F1 már nem olyan érdekes, mint régen volt, mert egy csapat uralja a pályát - ironikus módon épp a malajziai olajcég, a Petronas által szponzorált Mercedes -, és a tévés nézettség is történelmi mélypontra jutott. Felvetette, hogy „talán jót tenne Malajziának, ha lenne egy kis szünet.”
A malajziai sportminiszter, Khairy Jamaluddin egyenesen a verseny feladását javasolta a Twitteren.
„Szerintem be kellene fejeznünk az F1-es futam megrendezését, legalábbis egyelőre. Túl sokba kerül, és korlátozott a megtérülése. Amikor először rendeztünk F1-es futamot, az nagy szám volt. Ez volt az első ázsiai futam Japán után. Most már sok helyszín van, nem származik előnyünk abból, hogy korán léptünk. Ez már nem újdonság. A MotoGP-t továbbra is érdemes megtartani, mert olcsóbb, teltházas, és vannak versenyzőink a Moto2-3-ban.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!