Bár az austini első szektor ránézésre emlékeztet a szuzukai pályáéra, a Ferrari az USÁ-ban mégsem tudott olyan gyors lenni, mint Japánban, ahol végül szintén lemaradtak a dobogóról. Kimi Räikkönen egy elrontott kerékcsere után kiesett, Sebastian Vettel pedig pár körrel a leintés előtt kénytelen volt a bokszba hajtani a hátsó szárnyába beszorult gumidarab miatt, de a tempójuk sem volt elég jó ahhoz, hogy a dobogóért küzdhessenek.
„Ezen a pálya nagy leszorítóerőt követel meg, nem hasonlítható össze Szuzukával – magyarázta Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke. – Szuzukában tettünk néhány lépést előre, és ennek örültünk, de (az austini) pálya teljesen más, mert nagyobb leszorítóerőre van szükség.”
„A versenytempónk nem volt olyan rossz, főleg a pénteki és szombati nappal összehasonítva, de képtelenek voltunk feljutni a dobogóra.”
Arrivabene nyáron kénytelen volt elismerni, hogy a barcelonai futam óta nem léptek előre a leszorítóerő terén,
Vettel viszont úgy vélte, hogy Silverstone-nal összehasonlítva Szuzukában már jobb helyzetben voltak. A csapatfőnök viszont már kezdi unni, hogy mindig erről kérdezik őt.
Nyilvánvaló, hogy a nagy leszorítóerőt elváró pályák nem kedvezők számunkra. Ez a lényeg."
„Ha elkezdünk egy idei probléma megoldására összpontosítani, időt veszítünk a jövő évi fejlesztések terén. Ez az oka annak, hogy a szuzukaihoz hasonló, kisebb leszorítóerőt igénylő pályákra koncentrálunk, mert az ott kipróbált és bevált alkatrészek adatait felhasználhatjuk a jövő évi autóhoz.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!