MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 30: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo locks a wheel under braking into turn one ahead of Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo, Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer and the rest of the field at the startduring the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 30, 2016 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója szerint csak azért hagyták Hamiltont, hogy szétfékezett gumival közlekedjen, mert ezen múlt, hogy marad-e még esélye az idei bajnoki címre.
Látszólag simán nyerte meg a Mexikói Nagydíjat Lewis Hamilton, de a verseny után ő, és a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Toto Wolff is elárulta, hogy a brit pilóta bajnoki reményei akár már a rajtnál elszállhattak volna. Hamilton fékjeinek hőmérséklete eltérő volt, ezért állóra fékezte az autóját az 1-es kanyarban, átugratott a füvön, és bár megtartotta a vezetést, erős vibráció alakult ki az autóban a sérült abroncs miatt.
„A rezgés ijesztő mértékű volt az elejétől fogva – ismerte el Wolff, és elmondta, Simon Cole-lal, a csapat egyik vezető mérnökével külön egyeztetett, hogy kihívják-e Hamiltont a bokszba. „Minden más versenyen megtettük volna, és elvesztettük volna a győzelmet, de most kint tartottuk, hogy ne dobjuk el a világbajnoki cím megszerzésének az esélyét.”
Hamilton végül nyert, így két futammal a szezon vége 19 pontra csökkent a hátránya Nico Rosberg mögött, de ha Rosberg győzött volna, Hamiltonnak valóban minimálisra csökkentek volna az esélyei a végső sikerre, sőt
Rosberg akár be is biztosíthatta volna első világbajnoki címét.
„Minden egyes körben, minden egyenesben figyeltük a vibrációt. A csapatunk szenzációs munkát végzett ennek kezelése érdekében. A tervezettnél hamarabb hívtuk ki kereket cserélni, mert a rezgés már eget rengető mértékű lett, és a futómű könnyen meghibásodhatott volna. Nem voltunk könnyű helyzetben, mert szembe kellett állítanunk a világbajnokság sorsát egy esetleges futóműhibával.”
Végül helyesnek bizonyult a döntésük, és Hamilton megnyerte a Mexikói Nagydíjat, majd azt mondta a Sky Sportsnak, hogy reméli, át tudja majd menteni a tempóját a Brazil Nagydíjra is, ahol még soha sem győzött. Rosberg ezzel szemben már kétszer is nyert Interlagosban, egy esetleges újabb siker elhozná számára a világbajnoki győzelmet is.
Nico számára talán kedvező, hogy véget érhet a szóbeszéd, hogy elég a 2. helyen végeznie
– vélte Wolff. – Ez már az ő kezében van, ha nyer Brazíliában, már korábban behúzza a világbajnokságot is. Szerintem így egy kicsit könnyebb kezelni a helyzetet, mert kisebb a nyomás, hiszen utána is lesz még esélye Abu-Dzabiban. Ez így nagyon izgalmas, a rajongóknak és a bajnokságnak is nagyszerű, ami történik.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!