A Red Bull végül nem tudta megszorongatni a Mercedest az USA Nagydíj időmérő edzésén, és a vártnál nagyobb hátránnyal került a második rajtsorba, de a csapatnál így sem tettek le arról, hogy a versenyen harcba szálljanak a győzelemért. Ennek érdekében eltérő stratégiával indítják majd útnak a pilótáikat:
Daniel Ricciardo a 3. helyről a szuperlágy, míg Max Verstappen a 4.-ről a lágy gumikon rajtol, akárcsak Lewis Hamilton és Nico Rosberg.
Ezzel látszólag Verstappen került taktikai előnybe, mert a lágy Pirellik a pénteki tapasztalatok alapján lényegesen tartósabbak a szuperlágyaknál, és könnyebben lehetővé teszik a két kerékcserét, a Red Bullt irányító Christian Horner szerint azonban nem ilyen egyszerű a képlet. „A Mercedest ugyanolyan stratégiával nem fogjuk legyőzni, de ha más utat választunk, ki tudja?" – nyilatkozta az időmérő után a Sky Sportsnak.
Mindkét versenyzőnk azt a gumit részesítette előnyben, amin rajtolni fog.
Taktikai szempontból érdemes volt két utat kipróbálni, mert nem egyértelmű, hogy melyik lesz a jobb. Így több lehetőséget is lefedtünk."
Ricciardo megerősítette, hogy ő maga döntött a szuperlágy gumik mellett, mert a péntek délutáni szabadedzésen teljesített hosszú etapok során azokkal érezte komfortosabban magát. „Az időmérő előtt beszéltünk erről, és Max szívesebben rajtolt volna a lágy gumikon, nekem viszont inkább a szuperlágyak jöttek be – mondta. – Azokkal jobban startolhatok, és így rögtön lehet esélyem beleszólni a mercedeses srácok küzdelmébe. Ők nyilván egymással fognak harcolni, de remélhetőleg én is egy szám lehetek az egyenletükben."
Ricciardo 0,510 másodperccel elmaradt a pole-t megszerző Hamiltontól, viszont 6 tizedet vert a Ferrari gyorsabbik versenyzőjére, Kimi Räikkönenre. „Nem voltunk túl közel a Mercedeshez, de végső soron sejtettük, hogy nagyon nehéz lesz legyőzni őket. A Ferrarival szemben kényelmes az előnyünk, szerintem az autónk jól ment, holnap lesz esélyünk – jelentette ki. – A köröm elég jól sikerült, viszonylag tisztán, úgyhogy elégedett voltam vele. Talán az utolsó kanyart egy kicsit elszúrtam, de a Nicóhoz és Maxhez mért különbséget elnézve nem tudhattam volna sokkal jobbat."
Verstappen a Q2-ből a lágy gumikon is továbbjutott, amire rajta kívül csak a Mercedes párosa volt képes, a Q3-ban viszont 0,238 másodperccel lassabb volt a csapattársánál. Pedig remélte, hogy a Red Bull ezúttal az időmérőn is labdába rúghat az Ezüstnyilak ellen.
Az igazat megvallva az időmérőre eléggé feltekerték a motorjukat. Nem számítottam erre, azt hittem, közelebb leszünk hozzájuk.
Ezek után azt várom, hogy a versenyen is nagyon erősek lesznek – ismerte el. – A döntő végén futott köröm nem sikerült fantasztikusan, megkértek, hogy állítsak át egy kapcsolót, de az utolsó kanyarban nagyon túlkormányzott lett az autóm."
Miután a pilótatársai a pénteki eligazításon felszólaltak Verstappen védekezési stílusa miatt, a versenyigazgató, Charlie Whiting lépett, és mostantól betiltotta a féktávon való irányváltást. A fiatal holland azt ígérte, ehhez ő is alkalmazkodni fog.
„Rengetegen panaszkodtak, erről szólt a történet – vonta meg a vállát. – Szerintem én csak egy új módon versenyeztem, ehhez még mindenkinek hozzá kellett volna szoknia. Mindegy, ezt ma egy új szabállyal megakadályozták, úgyhogy mostantól így folytatjuk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!