VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB12 and RAIKKONEN Kimi (fin) Ferrari SF16-H team scuderia Ferrari action during the 2016 Formula One World Championship, Belgium Grand Prix from August 26 to 28 in Spa -Francorchamps, Belgium - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Nem csak a Red Bull tinédzsere változtat irányt fékezés során, ezt több fiatal esetében is megfigyelték. A rutinos versenyzők szigorú szabályt akarnak a balesetek elkerülése érdekében.
Eddig csak íratlan szabály volt, hogy a védekező pilóták nem változtathattak irányt a féktávon, de Max Verstappen, sőt Romain Grosjean szerint néhány másik fiatal versenyző, így Carlos Sainz és Jolyon Palmer is rendszeresen figyelmen kívül hagyta ezt. Az USA Nagydíj hétvégéjén szigorítottak a szabályértelmezésen a rutinos versenyzők nyomására, Verstappent azonban hidegen hagyja, hogy kritizálták.
„Ha sokan kárognak, akkor nem meglepetés – kommentálta a szabályváltozást Verstappen, és „viccesnek” nevezte ellenfelei aggályait, valamint kijelentette, hogy ő nem fog változtatni a stílusán, bár azt elképzelhetőnek tartja, hogy mostantól könnyebb lesz megelőzni. – Tisztábban lehet majd látni, hogy mit szabad, és mit nem. Meglátjuk, mi sül ki belőle.”
„Én csak versenyzek tovább, aztán majd kiderül, mi a helyzet az előzéssel, és a többiek hogyan védekeznek majd. Nem tudom, ez jó hozzáállás-e, de végül is mindenkinek ehhez kell igazodnia. Szerintem a harc izgalmasabbá teszi a Forma-1-et, ahelyett, hogy mindenki elhúzna a másik mellett a DRS segítségével, de ezt nem nekem kell eldöntenem.
Talán több lesz az előzés. Nem tudom, ez jó dolog-e, majd valamikor érdemes lesz megkérdezni a rajongókat.”
Verstappen eddig a Ferrari versenyzőivel, Sebastian Vettellel és Kimi Räikkönennel akadt össze a legtöbbször. Mindketten bírálták az ifjú hollandot, de először zárt ajtók mögött próbálták megértetni vele az aggályaikat. Vettel szerint itt volt az ideje, hogy a szabályalkotók is foglalkozzanak a védekezés kérdéskörével.
„Amióta az F1-ben versenyzek, világos számomra, hogy létezett ez az íratlan szabály. Mostanában akadtak vitás helyzeteink, de mindenki megúszta. Már kezdtek sokan cikázni a pályán, és ez helytelen, mert így előbb-utóbb baj történne.. Ezért helyes volt megvizsgálni a kérdést.”
Räikkönen úgy vélte, „ha nincsenek szabályok, az emberek bármit megtehetnek,
úgyhogy hiába hangzik hülyeségnek, szükségünk van előírásokra, hiszen ez mindenkinek az érdeke.” Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a túlszabályozás ellen érvelt, és javasolta, hogy állandó sportfelügyelők legyenek a teljes szezonra – régen egyébként így volt, de az a rendszer nem működött jól –, Lewis Hamilton viszont annak ellenére kiállt a szigorúbb szabályozás mellett, hogy korábban megvédte Verstappent.
„Már tíz éve vagyok a Forma-1-ben, és azóta minden versenyző megértette, hogy mit szabad, és mit nem. Most viszont jött néhány újonc, akik olykor nem vetik alá magukat azoknak a szabályoknak, amelyekkel kapcsolatban már hosszú-hosszú évek konszenzus van. Nekik más a véleményük, de fontos, hogy tiszteljük egymást a pályán.”
Nagyon komoly tempóval haladunk, és ha védekezünk is, a fékezés során ezt már nem tehetjük meg.”
„Remek, hogy Charlie (Whiting, az FIA versenyigazgatója) megértette a pilóták többségének véleményét. Nagyon szigorú és világos szabályokra van szükség, mert ha megengedjük, hogy a féktávon irányt váltsunk, mindenki így fog tenni, ami veszélyes lesz.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!