Kis híján az egyik legveszélyesebb szituáció állt elő a múlt vasárnapi Malajziai Nagydíj startjánál, amikor Carlos Sainz autója lefulladt a rajtrácson. A spanyol versenyző először integetni is kezdett, hogy a szokásos módon jelezze a problémáját, de utána mindkét kezét visszatette a kormányra, mert megpróbálta újraindítani a Toro Rosso motorját. Ebből az ő rajtkockáját figyelő sportbíró arra következetett, hogy mégsincs gondja, és az elektronikus jelzőrendszeren keresztül kikapcsolta a Sainzhoz tartozó figyelmeztető jelzést.
Így történhetett meg, hogy először pár pillanatra sárgán villogni kezdtek a rajtlámpák, aztán a versenyigazgató, Charlie Whiting mégis folytatta a rajtprocedúrát.
Ez sok pilótát meglepett, maga Sainz is arra számított, hogy új startot fognak elrendelni. „Nem értem, hogy engedhették meg a rajtot úgy, hogy egy autó le volt robbanva – mondta. – Engem ez mindenképpen váratlanul ért."
Az F1-es autókban nincs önindító, Sainz csak azért tudta újra életre kelteni a motorját, mert a Ferrari és a Renault rendszere ezt az ERS kinetikus motorgenerátorán, az MGU-K-n keresztül lehetővé teszi. A Mercedesé nem, ők a jobb beépíthetőség oltárán feláldozták ezt az opciót.
Sainz azt mondta, a kuplungot próbálta agresszíven melegíteni, és közben az autójában valamiért nem aktiválódott a lefulladásgátló automatika. Ekkor kezdte az MGU-K segítségével újraindítani a motort. „A mérnököm hirtelen rám szólt, hogy mit kell csinálni, de amikor először próbálkoztam meg vele, nem sikerült – árulta el.
Másodszorra hál'istennek összejött, pont abban a pillanatban, amikor mind az öt rajtlámpa kigyulladt. Ezért amint kialudtak, gázt tudtam adni."
Ha nem így történik, fennállt volna a veszélye, hogy a Toro Rossót hátulról legázolják. Sainz a Motorsport.com szerint azt állította, azért hagyta abba az integetést, mert mindkét kezére szüksége volt a motor újraindításához, de Whiting Szuzukában figyelmeztette a versenyzőket, hogy ha legközelebb hasonló helyzetbe kerülnek, integessenek látványosan, így jelezve a problémájukat. Ez azt is jelenti, hogy valószínűleg nem tudják majd újraindítani a lefulladt motort, viszont cserébe biztonságosabb lesz a rajtprocedúra.
Egyébként a Toro Rosso megszegte a rádiós szabályokat, amikor technikai segítséget nyújtott Sainznak az újraindításhoz – ezt a rajt előtt továbbra sem szabad –, de a körülményekre való tekintettel az FIA nem büntette meg őket.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!