Renault Sport F1 Team's Danish driver Kevin Magnussen car is engulfed in flames at the pit lane during the first free practice session of the Formula One Malaysia Grand Prix in Sepang on September 30, 2016. / AFP PHOTO / MOHD RASFAN
Vágólapra másolva!
Lapértesülés szerint a korábbi technikai igazgató, James Allison és Sergio Pérez is azért mondott le arról, hogy a Renault-hoz szerződjenek, mert káosz uralkodik a csapat menedzsmentjében.
A Ferrari korábbi technikai igazgatója, James Allison elutasította a Renault ajánlatát, írja az Autosport. A brit szakember nyáron távozott a Scuderiától, és a hírek szerint a szerződése alapján 2017 áprilisától vállalhatna ismét munkát az F1-ben. Allison angliai csapatot keres, mert így a korábbiaknál több időt tölthetne gyermekeivel, miután a felesége az év elején váratlanul elhunyt.
Allison listáján korábbi csapata, a Renault is előkelő helyen szerepelt, hiszen régebben három különböző munkakört is betöltött Enstone-ban, így jól ismeri az ottani infrastruktúrát és a kulcsemberek egy részét is. A szaklap azonban úgy értesült, hogy Allisonnak „a színfalak mögött aggodalmai voltak Renault vezetésével kapcsolatban.”
Az Autosport szerint hasonló okból maradt a Force Indiánál az átigazolással kapcsolatban korábban lelkes Sergio Pérez is, és szeptemberben az istálló egyik jelenlegi pilótája, Kevin Magnussen a saját sorsával kapcsolatban azt nyilatkozta az Ekstra Bladet című kiadványnak, hogy „ha világos lenne, hogy ki most a főnök a Renault-nál, már megszületett volna a döntés.”
A Renault közeledését Carlos Sainz és munkaadója, a Red Bull is elutasította,
ezért Christian Horner csapatfőnök szerint az enstone-iak fel is adták Sainz hajszolását. Aktuális kiszemeltjük Nico Hülkenberg lehet, ő azonban pénteken azt mondta Szuzukában, hogy „a pletykák csak pletykák, a tények pedig tények”, bár amikor megkérdezték, hogy biztosan a Force Indiánál marad, vagy egyelőre csak így gondolja, azt felelte: „Egy kicsit mindkettő.”
A Renault illetékesei már többször is elmondták, hogy jelentős szervezetfejlesztésre készülnek, de az idei év eleje óta nem tudtak nagy neveket igazolni a mezőny végén szerénykedő istállóhoz. Bob Bell, a Renault technikai vezetője Szuzukában elismerte, hogy „nagy kihívást” jelent a csapat újjáépítése.
Nem hiszem, hogy a kívülállók megértik, mennyire legyengült az enstone-i csapat az elmúlt évek során, úgyhogy rengeteg teendőnk van.
„Az újjáépítés folyamata közben ráadásul építenünk kellett egy autót az idei szezonra, és egy még jobbat jövőre. Ez nagy feladat, és az is marad, de erős összetartás jellemző Enstone-ra. Ezt mindenki tanúsíthatja, aki ismeri a helyet. Mindenképpen készen állunk erre a kihívásra.”
Bell és a Renault egyik legnagyobb problémája, hogy az F1-ben minden kulcsembert évekre előre lekötnek,
ezért nagy veszteség számukra, hogy nem tudták Allisont megszerezni, mivel ő a szokásosnál jóval korábban, alig több mint fél év múlva már munkába állhatna. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a Red Bull is érdeklődik a szolgálatai iránt, de a lap másik értesülését, mely szerint Pat Symonds 2018-ban nyugdíjba vonulna, az érintett határozottan tagadta Szuzukában.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!