SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 09: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo locks a wheel under braking as he tries to overtake Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 9, 2016 in Suzuka. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20161009-01012 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Ezúttal Hamilton ellen védekezett vitathatóan, Charlie Whiting ismét elbeszélgetett vele. A Red Bull Szuzukában tovább növelte előnyét a Ferrarival szemben Max Verstappen újabb 2. helyének köszönhetően.
A futamon is hozni tudta az edzéseken mutatott remek tempóját Max Verstappen, és a verseny végén Lewis Hamilton rohamának ellenállva újabb 2. helyet szerzett, ezúttal a Japán Nagydíjon. A Red Bull tehetsége a rajttól kezdve üldözte Nico Rosberget, a győzelemre nem volt reális esélye, de Sebastian Vette, és később Hamilton sem tudott igazi veszélyt jelenteni rá.
Hamilton legalább megpróbálta. Verstappen mindkét kerékcseréjét az ellenfeleinél korábban hajtotta végre, ezért a táv vége felé Hamilton DRS-távolságon belülre került hozzá képest, ám igazi támadást csak egyszer, az utolsó előtti kör végén, a sikán előtt tudott indítani ellene. Verstappen ekkor ismét a féktávon irányt változtatva védekezett, és a bukótérbe kényszerítette ellenfelét. Hamilton kénytelen volt visszaadni neki a 2. helyet, amit a holland meg is őrzött a célig.
„Nem fogom nyitva hagyni az ajtót, és azt mondani, tessék, menj csak be rajta – szögezte le Verstappen a Sky Sportsnak. – Persze, láttam, hogy manőverbe kezd, de amint ezt észrevettem, elzártam az útját, és szerintem elég távol volt még ahhoz, hogy ezt észrevegye.” Hamilton a rádión emlékeztetett, hogy Verstappen a fékút alatt mozdult, ami az íratlan szabályok szerint tilos, de a sportfelügyelők formálisan nem vizsgálták ki az esetet. Martin Brundle, a Sky Sports szakértője is úgy látta, Verstappen nem érdemel büntetést, mert a manővere még éppen az elfogadható határán volt.
A Motorsport.com úgy tudja, Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, és a sportfelügyelők a tanácsadójukkal, Emanuele Pirróval együtt informálisan ismét elbeszélgettek Verstappennel, mert nem szeretnék, hogy a fékezés alatti irányváltás elterjedjen az F1-ben. Verstappen ezt már többször alkalmazta védekezés közben, például Kimi Räikkönen ellen a Magyar Nagydíjon. Spában pedig cikázott a Ferrari versenyzője előtt, ezért Whiting Monzában már megmosta egyszer a fejét.
Hamilton annyival elintézte az ügyet, hogy „most már mindegy”, és „lépjünk túl rajta.”
A mindössze 19 esztendős Verstappen a futam után elárulta, hogy a hibrid hajtásban rejlő erőtartalékot nem a célegyenesben használta Hamilton DRS-ének kompenzálására, hanem az elnyújtott Spoon és a 130R kanyar között, a hídon próbált azzal elszakadni a Mercedestől. Ez csak az utolsó előtti körben nem sikerült neki, de így is meg tudta tartani 2. helyét az Ezüstnyíllal szemben.
„Az egyenesekben küszködtünk kissé, szerintem simán vesztettünk ott 3 tizedet. Mindig észben tartottam, hogy a 14-es kanyarból és az utolsó sikánból jól kell kijönnöm, szerencsére ez sikerült is. Volt, hogy Lewis körönként 1,5 másodperccel gyorsabb volt, de amint utolért, beragadt mögém. Nekem soha sem volt ilyen tempóm Nicóhoz képest, ezért nem hinném, hogy tehettem volna ellene bármit is.”
Ricciardo futama ezúttal viszontagságosabban alakult: már az időmérőn alulmaradt Verstappenhez képest, miután az egyenesekben is időt vesztett, a futamon beragadt Hamilton lassan rajtoló autója miatt, aztán Kimi Räikkönennel is sokáig csatázott, de végül csak a 6. helyen ért célba. Pedig a futam előtt úgy tűnt, a 2007-es világbajnok rajtbüntetése kedvezhet neki.
Räikkönen váltócseréje áldás helyett átok lett, mert a rajtrács nedves oldalára kerültem. Úgy tűnt, mindannyian nehézkesen startoltunk a belső íven, főleg Hamilton.
Szerintem maga az elindulás nem volt rossz, de amikor meg kellett kerülnöm őt, rámentem egy nedves foltra, és lemaradtam (Sergio) Pérez mögött. Ez meghatározta az első etapomat – magyarázta az ausztrál, aki később is küszködött a forgalomban. - A szélárnyékban miatt nem igazán tudtam követni az előttem haladókat, és az egyenesben sem voltam elég gyors, hogy támadhassam őket.
Az utolsó etap során végre szabad volt előttem a pálya, és jó köröket futhattam, de végül meg kellett elégednem a 6. hellyel.”
A felemás eredmény ellenére a Red Bull 50 pontra növelte előnyét a Ferrarival szemben, így 4 versennyel a bajnokság vége előtt újabb lépést tett a konstruktőri értékelés 2. helyének megszerzése felé.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!