Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok azt kifogásolja, hogy csak három csapat néhány pilótája próbálhatja ki a Pirelli 2017-es abroncsainak prototípusait. Emlékeztetett, hogy korábban mindenki lehetőséget kapott.

Már javában zajlik a Pirelli 2017-es abroncsainak tesztelése, de mindössze a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes pilótái vesznek részt a munkában, mert bár minden csapatnak felkínálták a lehetőséget, csak ez a három istálló volt hajlandó tesztautót építeni, és beszállni a költségekbe.

A Ferrari színeiben eddig Sebastian Vettel, Esteban Gutiérrez és Kimi Räikkönen ült autóba, a Red Bullnál Sébastien Buemi és Pierre Gasly, a Mercedesnél pedig Pascal Wehrlein és Nico Rosberg tesztelt, Lewis Hamilton lábsérülés miatt lemondta a múlt heti lehetőséget.

Nem örül, hogy nem tesztelhet Forrás: McLaren

Fernando Alonso viszont nem tartja korrektnek, hogy a partvonalról kell néznie, ahogy ellenfelei egyre több tapasztalatot szereznek az új abroncsokkal, neki viszont erre nincs lehetősége, mert a McLaren nem vesz részt a munkában. Emlékeztetett, hogy amikor Michelinről Bridgestone gumikra váltott, vagy a mezőny többi tagjához hasonlóan Pirellire cserélte a Bridgestone-t, akkor is ugyanannyit tesztelhetett, mint az ellenfelei.

„Mindig jól jön, ha az ember tudhatja, mire számíthat a gumik viselkedésétől azáltal, hogy tesztelhet – magyarázta Alonso. – Nagyszerű lenne, ha mindannyiunknak ugyanannyi lehetősége lenne, mondjuk az utolsó futam után. Remélem, jó gumik készülnek. Mivel az idén többet tesztelnek, mint korábban, arra számítok, hogy jövőre szenzációs gumijaink lesznek.”

Vettel gyakran szidta a Pirelli gumikat, de ő volt az első, aki autóba ült a teszten Forrás: Pirelli

Hasonló húrokat pendített meg a korábbi F1-es pilóta, Stefan Johansson is, aki egy blogbejegyzésében azt írta, Vettel számára minden egyes etap kifizetődő az új Pirelli gumik tesztelése során.

„Én is rengeteg gumitesztet végeztem a múltban, ez egyértelműen a legjobb megoldás a csapat és a pilóta teljesítményének javítására. A Pirellinél imádni fogják Vettel visszajelzéseit, mert a mérnökök annyi információt akarnak, amennyit csak kaphatnak. Kétség sem férhet hozzá, hogy ezek a gumik az ő véleménye alapján alakulnak ki. Márpedig a versenyhétvégéken a legfontosabb összetevő a gumi.”

Rosbergnek elég lett volna a szezon végén is tapasztalatokat szerezni, de csapata kérésére mégis autóba ült Forrás: Pirelli

„Ha Vettel olyan gumit kap, ami passzol a vezetési stílusához, amivel teljesen összhangban van, akkor nem kell majd annyit vesződnie az autójával, hogy az úgy reagáljon, ahogy ő szereti. Rögtön támadhat majd. Ez hihetetlenül okos húzás a részéről, és nagy hülyeség azoktól a pilótáktól, akik nem szánják rá az időt a tesztelésre, ha egyébként a lehetőség adott számukra.”

Johansson úgy véli, Vettel hozzáállása a gyerekkori hősére emlékezteti.

„Michael Schumacher pont ugyanezt csinálta. Minden tesztlehetőséget megragadott. A Ferrari emberei régebben azt mondogatták nekem, hogy ha volt néhány szabadnapjuk, Michael állandóan felhívta őket, hogy ki akar próbálni valamit, vagy van egy új ötlete, és fel lehetne-e készíteni az autóját. Ez még akkoriban volt, amikor bármennyit lehetett tesztelni, és folyamatosan mentek körbe-körbe Maranellóban.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!