Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) goes behind the safety car ahead of Mercedes' teammate Nico Rosberg during the first laps of the Brazilian Grand Prix, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil, on November 13, 2016. / AFP PHOTO / Nelson Almeida
Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone és a csapatok ebben állapodtak meg, egyelőre csak nem hivatalosan.
2017-től minden Safety Car-fázis után új állórajt lesz a Forma-1-es nagydíjakon, mégpedig az időjárástól függetlenül, vizes és száraz pályán egyaránt. Legalábbis Bernie Ecclestone és a tizenegy csapatfőnök ebben állapodott meg az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj pénteki edzésnapján brit sajtóértesülések szerint.
a nézők jelentős része a startot tartja a versenyek legizgalmasabb részének, és ezzel a megoldással a sorrend többször is átrendeződhetne.
Másfelől akadnak gyenge pontjai is: a Safety Car-fázis során lehűlő gumik a rajtrácson még többet veszíthetnek a hőmérsékletükből, és a verseny későbbi szakaszaiban már több a gumitörmelék az ideális íven, mint az elején, ami a célegyenesben is veszélyesen ronthatja a tapadást egy start során. A stratégiai lehetőségek pedig átértékelődnének, mert a Safety Car mögött lebonyolított kerékcsere nem feltétlenül biztosítana előnyt, hiszen frissebb gumikat, viszont rosszabb rajtpozíciót jelentene.
Az ötletet egyelőre csak nem hivatalosan fogadták el, még jóvá kell hagynia a Stratégiai Munkacsoportnak, aztán az F1 Commissionnek, végül pedig a Motorsport Világtanácsnak is, ezért nincs rá garancia, hogy valóban megvalósul.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!