HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes GP MGP W07 action ROSBERG Nico (ger) Mercedes GP MGP W07 action depart start during the 2016 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 27 to 30 in Mexico - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A Stratégiai Munkacsoport szerdai találkozóján, amelyen először vett részt a sport új tulajdonosát, a Liberty Mediát képviselő Chase Carey, a szóba került a szabályok egyszerűsítése is.
A Forma-1 hat nagy csapatából, valamint az FIA-elnök Jean Todtból és a kereskedelmi jogok tulajdonosának képviselőjeként Bernie Ecclestone-ból álló Stratégiai Munkacsoport szerdai, Genfben tartott ülésén első ízben vett részt a Liberty Media részéről Chase Carey, igaz, egyelőre csak megfigyelőként. A csúcstalálkozón a sport aktuális ügyei kerültek terítékre.
Bár konkrét döntés brit lapértesülések szerint nem született,
sokan egyetértettek abban, hogy az F1 szabályait egyszerűsíteni kell,
miután Ecclestone a napokban azt javasolta, a nulláról írják újra a szabálykönyvet. Napirenden volt a büntetések kérdése is, mert a közönség tagjaihoz hasonlóan a szereplők egy része is következetlennek tartja az ítéleteket, azt pedig balszerencsésnek, ha egy verseny leintése után változik az eredmény, mint az legutóbb Mexikóban történt.
Az egyik csapatfőnök felvetette, hogy újra legyen állandó sportfelügyelő – régebben már volt ilyen –, egy másik pedig azt nehezményezte, hogy a versenyigazgatónak, Charlie Whitingnak túl nagy hatalma van a büntetések terén. Bár némelyik vétség esetében a felügyelők saját hatáskörükben, az ő közbenjárása nélkül is indíthatnak vizsgálatot, ezt a gyakorlatban ritkán teszik meg.
Az uralkodó vélemény egyébként az volt, hogy csak azt kellene büntetni, aki a manőverével veszélybe sodorja az ellenfeleit.
Az utóbbi versenyek, különösen a Mexikói Nagydíj kapcsán szó esett a pályaelhagyásokról is, a sokak által még mindig gyengének tartott motorhang kérdése viszont a költségek miatt lekerült a napirendről. Bár az FIA 2018-ra már mindenképpen előirányozta a fejvédő glória bevezetését, a résztvevők arra jutottak, hogy további tesztelésre van szükség, mielőtt végleg döntenek a bukókeret jövőjéről.
A Force India újra elővette korábbi elképzelését, és azt javasolta, hogy csökkentsék a szélcsatorna megengedett használati idejét, inkább az olcsóbb CFD-re helyezve a hangsúlyt, míg a Manor szerette volna elérni, hogy aki nem 60, hanem csak 50 százalékos méretarányú modelleket tesztel a szélcsatornában, az 10 százalékkal több időt tölthessen ott. Mindkét indítványt elutasították.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!