A Mercedes méltatja a vasárnap első világbajnoki címét megszerző Nico Rosberg idei teljesítményét. A siker Toto Wolff csapatfőnök szerint Lewis Hamilton vetélytársaként akkor is komoly haditett, ha ő az idén több pontot hullajtott el műszaki hibákkal, mint Rosberg.
Komoly siker, ha valaki a legtehetségesebb pilóta csapattársaként versenyez, és megszerzi a vb-címet, miközben már a korábbi években is közel került hozzá
- mondta az Abu-dzabi Nagydíj után. - Szerintem ezt méltányolnunk kell. (Rosberget) kemény fából faragták, nem adja fel. Elismerésre méltó jellemvonásai vannak, amelyek révén megérdemelten lett világbajnok."
Wolff nem tagadta, hogy a fordulópontot az jelentette a szezonban, amikor Hamilton motorhiba miatt kiesett az élről a Malajziai Nagydíjon.
Egyértelmű, hogy az idén Malajziával bukta el a címet"
- ismerte el.
"Méltósággal kell nyerni és veszíteni is. Ez egy technikai sport. A versenyzők nem jutnának messzire, ha az aszfalton ülnének a rajtrácson - tette hozzá. - Az elmúlt három évben ez a csapat készítette el a versenyzőknek a legjobb autót, ennek köszönhetően tudtak futamokat és világbajnokságokat nyerni. Párszor ugyanez a csapat cserben hagyta őket, de ilyen sokkal ritkábban fordult elő, mint ahányszor ünnepelhettek."
Hamilton a szezon elején két időmérőn sem tudott támadni a pole pozícióért műszaki hibából eredően, és ennek folyományaként kapott rajtbüntetést Spában, ahol az apadó motorkerete miatt három új hajtásláncot szereltek be az autójába. Ezek egyike ment tönkre Malajziában.
A műszaki problémákból azonban Rosbergnek is jutott néhány, és a mezőnyből többen kijelentették: nem érdemtelenül végzett a tabella élén. Sebastian Vettel azt mondta, pusztán szerencsével senkiből sem lesz világbajnok.
A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe is méltatta Rosberg idei teljesítményét.
Sokan képesek futamot nyerni, de a világbajnokság a hosszú távú teljesítményről szól.
Ez volt a sportág történetének leghosszabb szezonja - mondta. - Nico nem veszíthette el a hidegvérét. A verseny elejétől a végéig szorongatták. Max (Verstappen) megelőzése létfontosságú volt számára, miközben tudta, hogy vége a dalnak, ha eldobja az autót."
"Végig megőrizte a hidegvérét, és a legkiválóbb bajnokokat pont erről lehet felismerni."
Ez a bizonyos előzés az után történt, hogy Rosberg körökön át autózott a bokszba csak egyszer betérő Red Bull mögött. Az utólag derült ki, hogy Verstappen kihúzza egyetlen kerékcserével, de Christian Horner azt mondja, a friss világbajnok sokat segített ebben.
"Úgy tűnt, arra utasították Rosberget, hogy ne menjen Max közelébe. Amíg így tett, egyre könnyebben megvalósíthatónak tűnt az egy kiállásos taktika - nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke. - Úgy látszott, közben Lewis is visszavett a tempóból, hogy bevárja Nicót. Onnantól, hogy Max eljutott a 21. körig a szuperlágy gumikon, az egy bokszkiállás volt a terv."
Rosbergre azonban rászóltak, hogy muszáj előznie, ami nem tűnt könnyű feladatnak, ismerve Verstappen kíméletlen védekezési szokásait.
Végül egy kemény, kerék-kerék elleni csatában legyűrte a holland tinédzsert, és a manővere Horner szerint is „bátor" volt.
"Egy ponton már látszott, hogy elszánta magát a támadásra, pedig tudjuk, hogy nem Maxet a legkönnyebb megelőzni a mezőnyben – mondta a Red Bull főnöke. – Számomra ez volt a döntő pillanat Nico versenyében."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!