Fernando Alonsót évek óta a mezőny etalonjának tartja több Forma-1-es szakértő, hiába van eggyel kevesebb vb-címe, mint Lewis Hamiltonnak, és kettővel kevesebb, mint Sebastian Vettelnek. A spanyol kereken tíz éve ért fel legutóbb a csúcsra, azóta sikertelenül vándorolt a csapatok között, jóllehet, a Ferrari pilótájaként kétszer is karnyújtásnyira került az újabb vb-címhez úgy, hogy a legerősebb autót egyértelműen a Red Bull állította csatasorba.
A tavaly óta a McLarennél versenyző Alonsót honfitársa, Carlos Sainz is fényezi.
Úgy érződik, mintha már ötször-hatszor megnyerte volna a vb-t.
Amit a Ferrarival töltött években elért, arra nem sokan lettek volna képesek, és azzal is kiemelkedik, amit a McLarennél művel" - nyilatkozta Sainz.
"A vb-címek mennyisége csupán egy szám. A paddockban mindenki egyetért abban, hogy ő a sporttörténet egyik legjobb versenyzője. A világbajnoki győzelem azon múlik, hogy valaki megfelelő autóban üljön, jókor legyen jó helyen."
"Akkor ismerik el valakinek a teljesítményét, ha évről évre jól megy, ahogy Ayrton (Senna) is tette."
Alonsónak nem volt szerencséje az átigazolásokkal:
miután elhagyta a Renault-t, zsinórban harmadszor is világbajnok lehetett volna, de összerúgta a port a McLarennel, így részben emiatt nem tudta megvédeni a koronát. Azóta nem vezethetett olyan autót, amellyel rendszeresen támadhat a futamgyőzelemért.
35 évesen a McLarent próbálja sikerre vinni, de a projekt második évében egyelőre abban kell örömét lelnie, ha összekaparhat néhány pontot a versenyeken. "Véletlen egybeesésnek" nevezte, hogy az utóbbi időben többször összekerült a pályán a mezőny másik spanyol tagjával.
"Gyakran harcolunk egymással, mert az autóink teljesítménye hasonló, és mindig hasonló pozícióból rajtolunk. Vívtunk pár élvezetes csatát, de a világbajnoki tabellán már messze vannak tőlünk, szóval ez nem is igazi küzdelem - mondta Alonso. - A McLaren fejlődéséből és a Honda legújabb motorváltozatából előnyt kovácsoltunk, és közel 20 ponttal lehagytuk őket a konstruktőri pontversenyben, ráadásul az egyéni tabellán is jóval előrébb járunk."
Ha nem történik valami eget rengető fordulat a szezonzárón, a McLaren a 6., a Toro Rosso a 7. helyen fog zárni a konstruktőrök közt. A két csapatot 12 pont választja el, és a tavalyi Ferrari-motorokat használó Toro Rosso idén egyetlen futamon sem termelt annyi pontot, mint amennyivel Abu-Dzabiban le tudná faragni a hátrányát.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!