Jövőre körönként 4-5 másodperccel is gyorsulhatnak a Forma-1-es autók az új aerodinamikai szabályok jóvoltából. A fellépő erőhatások miatt nőni fog a versenyzők fizikai megterhelése, az átalakított Red Bull-lal a 2017-es gumik prototípusát már kipróbáló Sébastien Buemi szerint az újoncoknak egyenesen "ijesztő lesz beülniük az autókba."
Első szimulátoros tapasztalatai alapján Max Verstappen azonban úgy gondolja, hogy a versenyzők rátermettségét nem feltétlenül teszik próbára az új szabályok.
Nem jelenteném ki, hogy tökösebbnek kell majd lenni, mert sokkal nagyobb lesz a tapadás, ami egyszerűsítheti a dolgunkat
- mondta a Motorsport.com-nak. - A mostani autókkal a határon táncolunk némelyik gyors kanyarban, amelyet nem tudunk padlógázzal bevenni. Jövőre viszont ezt csukott szemmel is megtehetjük."
"Innentől nem az számít, ki mennyire bevállalós, csak fizikálisan kell nagyon erősnek lenni. A szimulátorban szerzett tapasztalataim alapján úgy gondolom, hogy könnyebb lesz vezetni."
Mindezt elsősorban a szélesebb szárnyak és gumik tehetik lehetővé.
Ha Verstappen jóslata valóra válik, annak Fernando Alonso lehet az egyik vesztese,
ő ugyanis már kijelentette: amennyiben nem élvezi az új autók vezetését, el fogja hagyni a Forma-1-et.
A Pirelli átalakított tesztautókkal igyekszik szimulálni az abroncsokra ható nagyobb terhelést, de így is homályos számukra, hogy a keverékek hogyan fognak viselkedni ténylegesen. Verstappen reméli, hogy az FIA kérésének megfelelően a gyártó új termékei ellenállóbbak lesznek a hőfáradással szemben.
"Remélem, hogy a gumik nem fognak annyira túlmelegedni, mint a mostaniak. Nem tudhatjuk, mi lesz, mert nagyobb terhelés éri őket. Szélesebbek lesznek, de attól még lehet, hogy a jellemzőik megmaradnak" - mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!