Az F1-es versenyzői szakszervezet (GPDA) elsődleges rendeltetése, hogy összefogja a pilótákat, és általában biztonsági szempontok érdekében lobbizzon, de a jelenlegi elnök, Alex Wurz a kinevezése óta olyan ügyekben is felszólal, amelyek nem a GPDA hatáskörébe tartoznak. Ezúttal kijelentette, ha az autók biztonságosabbak lennének, sokkal gyorsabban lehetne velük menni.
„Ha az F1 látnoka lennék, biztonságosabbá tenném az autókat, és sokkal gyorsabbá – nyilatkozta Wurz a Motorsport.com-nak. – Úgy értem, valóban sokkal gyorsabbá, mert tudunk olyan autót építeni, ami 450 km/órás tempóra is képes, és sokkal nagyobb leszorítóereje van. Ha az autók biztonságosabbak is lennének, a legextrémebb, utcai pályákon is versenyezhetnének.”
Wurz álláspontja abból a szempontból vitatható, hogy Ayrton Senna 1994-es halála óta mindössze egy halált okozó sérülés történt F1-es futamon, akkor
Jules Bianchi pont a hirtelen lassulás miatt szenvedett súlyos fejsérülést, pedig esős körülmények között vezetett.
Az expilóta az idén az F1-es bukókeret, a glória bevezetéséért kampányolt, és úgy véli, további biztonsági fejlesztésekkel meg lehetne szabadulni a széles bukóterektől és a bonyolulttá vált szabályzat bizonyos passzusaitól is, de nem részletezte, hogy pontosan mire gondol.
„A legfontosabb szempont, hogy az otthon ülő rajongóknak azt kell érezniük, hogy ők soha sem lennének képesek erre, csak a legbátrabb, legtehetségesebb versenyzők. Ezután engem már nem is érdekelne más, mert a bennem élő rajongó is izgatottá válna. Mi viszont már messze vagyunk az izgalmaktól.
Ha pedig az autók nem lesznek biztonságosabbak, a versenyigazgató kénytelen lesz vigyázni a pilótákra, mert nem akarja, hogy börtönbe zárják őt, ha valami történik. Így viszont zsákutcába szorulunk.”
A GPDA elnökének álláspontja szerint az autóversenyzés mindig is veszélyes marad, de ha az autók biztonságosabbá válnak, a versenyek körülményei agresszívabbak lehetnek. Elismerte azonban, hogy „ez egy hosszútávú vízió, ami nem működik a rövidtávon gondolkodó emberek esetében, akik szintén köreinkben vannak. Nem biztos, hogy igazam van, ezért is kell csoportos döntést hoznunk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!