Minden egyes nagydíjat úgy kezelne az F1 új amerikai tulajdonosa, mint a Super Bowlt, írja elemzésében a Financial Times. A rangos pénzügyi napilap szerint a Liberty minden fogadó országban rendezvénysorozattal egészítené ki az F1-es hétvégét, és eladná a versenyek neveit is, bár egyelőre nem tudni, hogy ez mit takar, hiszen névadó szponzora eddig is volt a nagydíjaknak.
Az FT szerint az egyhetes programsorozat célja a közönség megnyerése, és új szponzorok megszólítása lenne, a tervről egy magas beosztású döntéshozó beszélt a lapnak. Az informátor a szinte mindig felmerülő amerikai terjeszkedéssel kapcsolatban azt mondta, New York, Los Angeles, Las Vegas és Miami szerepel a lehetséges célpontok között.
A tudósító arról is beszámolt, hogy a Liberty nagyobb hangsúlyt fektetne a versenyzők és csapatok közötti küzdelem kommunikálására, felállítanának egy önálló marketingosztályt, és új digitális platformokat építenének ki.
Most nincs marketingtevékenység, nem végzünk kutatásokat, nincsenek adataink, és digitális csatornáink sem
– sorolta a névtelen informátor. – E sportnak egyedi, és globális tartalma van, de eddig nem tettek eleget ennek kihasználása érdekében. Fel kell építenünk a (sporton belüli) riválisokat, és hozzá kell segítenünk az embereket, hogy megértsék a sport technológiáit.”
Az informátor megjegyezte, hogy „valószínűleg nincs másik sport, amit ennyire összekötnek a technológiákkal, mégsincs egyetlen technológiai szponzorunk sem”, valamint
rámutatott a reklámtárgyak kereskedelmében és a virtuális valóságban rejlő lehetőségekben is.
Bernie Ecclestone irányítása alatt a korábbi tulajdonos, CVC és a csapatok viszonya megromlott a jogdíjbevételek egyenlőtlen elosztása miatt, ezt a Liberty valószínűleg részvények eladásával próbálja majd áthidalni. A bennfentes annyit mondott a lapnak, hogy „közös vízióval” kell rendelkezniük a csapatokkal, és a SiriusXM-mel, valamint a Live Nationnel együttműködve
a közönséget is még jobban ki akarják szolgálni.
„Nem csak versenyeket akarunk rendezni, hanem olyan eseményeket, amelyek úticélok lehetnek, ahol úgy érzik az emberek, hogy ott kell lenniük.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!