Az idei F1-es szezon kezdetére nem csupán az autók újulnak meg, a gumik is szélesebbek lesznek, így a Pirelli az alapoktól kezdte újra abroncsainak fejlesztését. A logisztikai nehézségek miatt a szezon első 5 futamára a tavalyi lehetőségekkel ellentétben nem tették lehetővé a szabad gumiválasztást, cserében viszont az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra elviszik az ultralágy keveréket is.
A bátor hozzáállás a 3-4. versenyhétvégén is érződik, mert Bahreinbe a Kínai Nagydíjhoz hasonlóan a szuperlágy, a lágy és a közepes keveréket viszik, az Orosz Nagydíjra pedig az ultralággyal, a szuperlággyal és a lággyal készülnek. Mindkét esetben a két kevésbé lágy szettet írják elő a versenyre, a legpuhább pedig az időmérőn segítheti a pilótákat a körrekordok ostromlásában.
Mario Isola, a Pirelli versenymenedzsere a Motorsport.com-nak elmondta, hogy a előzetes szimulációik alapján nagyon gyenge gumikopásra számítanak, de hozzátette, hogy a szimulációk eredményeiben nem lehet teljességgel megbízni, és arra is számít, hogy a csapatok a szezon második felére már egy másik teljesítménytartományban használják majd az abroncsokat, mint eleinte.
„Korábban néhány alkalommal tapasztaltunk túlmelegedést, de ez gyorsan visszaállt az optimális értékre. A versenyzők ezzel kapcsolatban megkereséseket intéztek hozzánk, mert amikor egy másik autót üldöztek, a leszorítóerő gyengülése miatt csúszkáltak, és túlmelegítették az abroncsaikat. A célunk az volt, hogy a gumik nagyon gyorsan visszatérjenek a normális állapotukra, így javuljon a tapadásuk. A teszteken ezt a célt elértük, de az igazi autókon is vissza kell igazolni az eredményeket.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!