Carlos Sainz of Spain and Scuderia Toro Rosso drives the STR12 in Misano, Italy on February 22, 2017 // Samo Vidic/Red Bull Content Pool // P-20170226-00499 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A csapat új autója bizonyos részletekben olyan, mint az új Mercedes, ami ambivalens érzésekkel tölti el a technikai igazgatójukat. Carlos Sainz viszont örül a két autó hasonlóságának.
A Toro Rosso a megváltozott színvilág mellett azzal keltett feltűnést, hogy az STR12 egyes műszaki megoldásai nagyon hasonlítanak az új (illetve a tavalyi) Mercedeséhez
– ilyen a bütyök nélküli orrkúp, az oldaldoboz, valamint az első felfüggesztés felső lengőkarjainak kialakítása. Az utóbbiról a korábbi F1-es technikai igazgató, Gary Anderson az Autosporton publikált elemzésében azt írta, a formája javítja a hátrafelé tartó légáramlást, ugyanakkor kissé nagyobb a tömege is a hagyományos megoldásénál, hogy ellenálljon a terhelésnek.
Carlos Sainz kedvező előjelnek érzi, hogy a címvédő istállóhoz hasonló tervezési irányt választottak az új autónál. "Előbb ki kell próbálnom és össze kell hasonlítanom a többivel a pályán, és a köridőkre is rá kell majd pillantanunk, bár valószínűleg majd csak a második teszthéten - mondta a spanyol. - Az viszont önbizalommal tölt el, és kellemes érzés, hogy (az autónk) hasonlít ahhoz, amelyik az elmúlt években szinte mindegyik versenyt megnyerte."
A Toro Rosso technikai igazgatója ellenben kicsit bánja, hogy ezek az ötletek nem csak nekik jutottak eszükbe
Egyfelől elégedettek vagyunk, hogy más is hasonlóan gondolkodott, másfelől viszont csalódás, hogy nem csupán mi választottunk így"
- nyilatkozta James Key.
"A Mercedesre rápillantva az futott át az agyamon, hogy »ó, lemásolták a futóművünket«. A legtöbben persze azt mondanák, hogy mi koppintottuk le az övékét. Az orrkúp, az oldaldobozok eleje illetve formája hasonló a két autón, de ez csupán véletlen egybeesés."
Ez nyilvánvalóan igaz is, hiszen a 2017-es autók koncepcióját már hosszú hónapokkal, jóval a bemutatók előtt véglegesítették a csapatok.
"Áttekintettük a különböző változatokat, és azután hoztunk döntést az aerodinamikáról. Más irányba indultunk, mint korábban - mondta a technikai igazgató. - Amikor ezt megtettük, úgy gondoltuk, az passzol a szerintünk helyes elképzeléshez, ha keskeny orrkúpot és keskeny tartópilléreket választunk. Meglátjuk, mi sül ki ebből."
A hatékony aerodinamika jó ütőkártya lehet
A harmadik szezonjára készülő Sainz nagyon bízik a tervezőkben, akik az előző szezonokban a nem túl acélos motor hátrányait valamelyest ellensúlyozni tudták a hatékony aerodinamikával.
Úgy gondolom, a Toro Rosso bizakodhat, mert ha valamit, azt megmutatták az elmúlt három évben, hogy az aerodinamikához értenek.
Új előírások lépnek életbe, és én bízom benne, hogy erős alapot tudunk lefektetni. Valószínűleg nem fogjuk megnyerni a világbajnokságot, nem is áhítozom erre, de arra igen, hogy olyan fegyvert kapjunk a kezünkbe, amellyel a legjobb tíz között lehetünk" – mondta.
"Fejlődni is fogunk. Tudom, hogy ennek mértéke az idén óriási lesz, és nagyon remélem, hogy tartani tudjuk a lépést (a többiekkel), mert ez tavaly nem sikerült, legfőképpen a motor jelentette hátrány miatt."
Az istálló a lejárt szavatosságú Ferrari-motorok helyett 2017-től ismét a Renault erőforrásait használja.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!