A barcelonai bokszutcában rántották le a leplet az STR12-ről, ami a faenzai istálló történetében először nem a szokásos színeket kapta, hanem világosabb kék színű lett, és ezüst-piros motívumok díszítik. A Mercedeshez hasonló, kitüremkedés nélküli orrkúpot kapott, és a cápauszony is feltűnt rajta. Az olaszok a lejárt szavatosságú Ferrari motor helyett visszatértek a Renault erőforrásához.
Ez nem ment zökkenőmentesen, hiszen a misanói bejáratáson az ERS hibája miatt az új Toro Rosso mindössze hat kört tudott megtenni, de ha az erőforrás gyermekbetegségeit sikerül gyorsan orvosolni, a Red Bull fiókcsapata esélyes lehet arra, hogy teljesítsék Helmut Marko elvárását, és odaérjenek a konstruktőri világbajnokság 5. helyére.
„A csapatban mindenki nagyon keményen dolgozott, hogy biztosan versenyképesek legyünk a szezon során – nyilatkozta Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke. –
A Renault visszatérésével a karosszériánkat egy olyan erőforrással házasítottuk, ami a hibrid korszak kezdete óta talán a legjobb.”
A testvércsapattal közös motor lehetőséget teremtett arra, hogy a Toro Rosso ismét közösködjön velük a fejlesztések terén, ennek ellenére az STR12 nem az RB13 másolata, sőt az autó hátsó részén sajátos megoldásokat is láttat, elsősorban a cápauszonynál és a hátsó szárny tartópilléreinél. Az orr inkább a tavalyi Mercedesre emlékeztet, nyoma sincs púpnak és lyuknak sem.
Tost kiemelte, hogy a csapat erős lábakon áll, a története során először változtattak jelentősen a külső megjelenésen, és ez nem csak az autón nyilvánul meg, hanem a bokszban is. Az arculatváltás mellett a munkaterületet is átalakították, hogy a szerelők könnyebben dolgozhassanak a megnövelt méretű autókon.