Hajtásláncok fejlesztése terén szövetségre lépett egymással az utcai sportautókat gyártó McLaren Automotive és a BMW. Spanyol lapok rögtön arról kezdtek spekulálni, egy a közös munka egy V6-os erőforrásra is kiterjedhet, amit a McLaren az F1-ben is használhatna, de mindkét fél lehűtötte a kedélyeket, és közölte, hogy az istálló nem tervezi leváltani a Hondát.
A BMW legutóbb 2000 és 2009 között versenyzett az F1-ben, eleinte a Williams partnereként, majd megvásárolták a Saubert, amit a kiszállásuk alkalmával visszaadtak az alapító Peter Saubernek. A világbajnoki címet nem tudták megnyerni, de 2003-ban közel jártak hozzá, és 2008-ban önálló csapatként is eljutottak a futamgyőzelemig. Ekkor azonban hátat fordítottak az F1-nek.
„Amikor 2009-ben úgy döntöttünk, hogy kiszállunk a Forma-1-ből, a vállalat hosszútávú stratégiai döntést hozott – nyilatkozta a BMW szóvivője az Autosportnak egy közleményben. – Az F1-re fordított forrásainkat alternatív hajtásláncok kutatására és fejlesztésére akartuk használni, és a BMW ezt is tette. A prémium kategória vezető gyártója lettünk az elektromos mobilitás terén.”
A gyártó kiszállásának eredményeként jött létre a BMW i almárka, ami azóta két személyautót dobott piacra, a városi közlekedésre szánt BMW i3-at és az i8 sportautót. A gyártó közben a DTM-ben és különböző GT-bajnokságokban szerepel, 2018-ban visszatérnek a Le Mans-i 24 órás verseny GTE kategóriájába, és fél lábbal már a Formula E-ben is ott vannak az Andretti csapat mögött.
Figyelemmel követjük az autósport fejlődését, de nem tervezzük, hogy visszatérünk a Forma-1-be.”
A McLaren-BMW együttműködés esetleges F1-es vonatkozása azért is érdekes, mert a bajor autógyártó szállított motort a híres McLaren F1-be, amely akkoriban a leggyorsabb utcai autó volt, és meglepetésre abszolút győzelmet is aratott a Le Mans-i 24 órás versenyen. A wokingi istálló manapság szintén egy korábban sikeres korszakot próbál felidézni a Hondával, de az újkori eredmények egyelőre váratnak magukra.
„A McLaren és a Honda régóta fennálló, közeli kapcsolata teljesen érintetlen marad attól, hogy egy konzorcium is támogatja a sikeres utcai autó üzletágunk következő generációs technológiájának kifejlesztését – nyilatkozta a McLaren egyik szóvivője. – A Honda és McLaren megállapította, hogy a középpontban a Forma-1-es versenyképesség közös fejlesztésének kell állnia.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!