Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg (R) faces the wrong direction after spinning at the start of the race the Formula One Malaysian Grand Prix in Sepang on October 2, 2016. / AFP PHOTO / MANAN VATSYAYANA
Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone eltávolítása után a Volkswagen-konszern újra megvizsgálja az F1-es részvétel lehetőségét. A Ferrari már a 2021 utáni tervekre kíváncsi.
Új korszak kezdődik a Forma-1-ben, miután a sport új tulajdonosa, a Liberty Media leváltotta Bernie Ecclestone-t, és Chase Carey, Ross Brawn, valamint Sean Bratches személyében új menedzsmentet nevezett ki. Ecclestone korábban sajátos módszerekkel vitte sikerre az üzletet, de a stílusa több nagyvállalatot, köztük állítólag a Volkwagent is elriasztotta.
A dízelbotrány előtt a VW F1-es szereplésével kapcsolatban rendszeresek voltak a pletykák, elsősorban az Audi márkát hozták hírbe a sporttal, de a Lamborghini vagy a Porsche neve is felmerült. Úgy hírlett, hogy a leváltott vezérkar, Ferdinand Piëch és Martin Winterkorn sem jutott közös nevezőre Ecclestone-nal, a helyzet viszont megváltozhat az új menedzsmentnek köszönhetően.
„Az én szempontomból ez az egész téma alaposan felkavarodott. Fel kell ismerni, hogy ez egy teljesen új kezdetet jelent” – nyilatkozta Bugatti és a Bentley vezérigazgatója, Wolfgang Dürheimer a Motorsport-Total.com-nak.
Dürheimer álláspontja azért fontos, mert a fenti márkák is a VW csoporthoz tartoznak, és személy szerint az ő illetékességi körébe sorolták az autósporttal kapcsolatos ügyeket.
A cégnél legutóbb 2014/2015 fordulóján készített F1-gyel kapcsolatos tanulmányt a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Stefano Domenicali, aki jelenleg a Lamborghini ügyvezető igazgatója, de a projekt nem jött létre.
„Ha valóban új kezdetről van szó, akkor a korábban meghozott döntéseket felül kell vizsgálnunk” – szögezte le Dürheimer.
A Ferrari válaszokat akar
A VW álláspontja azért érdekes, mert a napokban a Ford világosan kijelentette, hogy nem érdekli őket a még mindig túlságosan drága F1, és bár a sport új tulajdonosa szórakoztatóbb, és jövedelmezőbb versenyzést ígért, kilátásba helyezték, hogy megvágják a premizált csapatok, főleg a Ferrari bevételeit.
Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója a Motorsport.com-nak kijelentette, addig fel sem merülhet, hogy szavazati joggal nem járó részvényeket vásároljanak az F1-ben, amíg nem látják, hogy a Ferrari ebből 2021-től, a jelenlegi Concorde szerződés lejárta után hogyan fog profitálni.
Marchionne lát fantáziát az üzletben, de a többi csapathoz hasonlóan tisztán akarja látni a jövőt.
„Azt várom, hogy 2017-ben az egész sport jobban teljesítsen, és ez lefektetheti az alapokat, hogy 2020 után is folytassuk a részvételünket a Forma-1-ben. Arra számítok, hogy Chase és különösen a Liberty világosan megérti, hogy a szórakoztatás szempontjának vissza kell térnie. Nem tarthatunk ki egy sport mellett, ami különböző okok miatt elveszíti a közönségét.”
Újra népszerűvé, és elérhetővé kell tennünk a sportot, ennyi a feladat. Mi is ki fogjuk venni a részünket ebből, hogy biztosan megtörténjen.”
Marchionne megjegyezte, eddig „fel sem merült”, hogy 2020 vége előtt változzon az F1-es jogdíjak elosztásának rendszere, és ez által a Ferrari bevételektől essen el, szerinte „igencsak okvetlen” lenne ezt szóba hozni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!