A 2017-es szezon kezdete előtt már másodszor derült ki, hogy a Ferrari állásfoglalást kért az FIA-tól egy kérdéses műszaki megoldással kapcsolatban, erre Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója figyelmeztette a csapatokat, hogy ne próbálkozzanak trükkök alkalmazásával. Ezúttal a rajtok automatizálásáról beszélnék le a tervezőket.
A rajtok jelentősége tavaly értékelődött fel az F1-ben, mivel a versenyzőknek rádión már nem lehet segíteni, miközben a kuplung fogáspontját keresik a rajtrácson, ezért gyakran előfordult, hogy csapaton belül is ingadozott a pilóták teljesítménye. Lewis Hamilton több futamon is elvesztette győzelmi esélyeit a gyenge rajtok miatt, hiába indulhatott a pole pozícióból.
A csapatok már tavaly is próbálták optimalizálni a bonyolult, néhány pilóta által követhetetlennek tartott folyamatot, és a Motorsport.com szerint a 2017-es szezon előtt a Ferrari konkrétan rákérdezett, hogy szabad-e előre beprogramozott szekvenciát alkalmazni az autókban a rajtok hatékonyságának javítása érdekében.
Whiting egyértelműen elutasította a felvetést.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Ferrari a saját megoldását akarta-e ellenőriztetni vagy a FRIC módosított változatával kapcsolatos kérdéséhez hasonlóan inkább az ellenfelek fejlesztéseit gátolnák-e. A szaklap azt viszont megismerte, hogy az eddig is betiltott segítségek helyett, a felvetés szerint a rajtszekvencia akkor lépne működésbe, amikor a pilóta megtalálja az egyensúlyt a gázpedál állása és a tengelykapcsoló helyzete között.
Ezután a következők történnének:
A Ferrari a technikai szabályzat 9.2.2-es és 9.2.7-es pontjával kapcsolatban érdeklődött. Ezek megtiltják, hogy a tengelykapcsoló útján olyan pontokat jelöljenek meg, amelyek jelzik a pilótának, hogy melyik állást kell választaniuk, és az is tilos, hogy a pilóta információhoz jusson a kuplung ideális csúsztatásával vagy felengedésével kapcsolatban. Whiting mégsem ezért utasította el az ötletet.
Az F1 versenyigazgatója attól tartott, hogy a rendszer veszélyes,
mert a procedúra során túlságosan alacsonyra eshet a fordulatszám vagy gond lehet a pedálkezeléssel, ami a lefulladásgátló működésbe lépéséhez vezethet, így az autó végül csak nehézkesen hagyhatja el a rajtrácsot. Whiting
azt is nehezményezi, hogy a megoldás engedélyezése fegyverkezési versenyhez vezetne e téren.
Ugyanakkor, Whiting csupán véleményezheti a neki beküldött ötleteket, hivatalosan az F1-es futamok sportfelügyelői döntenek, ha vitatott műszaki megoldást találnak valamelyik autóban, így jogilag az ötletet egyelőre nem tiltották be, de Whiting javaslatára érdemes hallgatni az F1-ben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!