Bő egy hét van már csak hátra, és megkezdődik az idei F1-es autók bemutatása a február 27-én kezdődő első, négynapos teszt előtt. A korábbi évek során bár lehetett sejteni, hogy mely csapatok lesznek gyorsak, és melyek kevésbé, többször is előfordult, hogy a legjobbak „altatták” a többieket, és nem mutatták meg, hogy mennyire jók is valójában. Niki Lauda most nem erre számít.
„A barcelonai teszteken először megismerjük az új szabályokat – idézte a svájci Blick a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnökét. – A következő négy nap során frissítések kifejlesztésével foglalkozunk majd, aztán március 7-10. között komolyra fordul a munka. Most senki sem vár majd Melbourne-ig, hogy felfedje a lapjait. Mindenki tudni akarja, hol is áll valójában a pályán.”
Az idén agresszívabb külsejű, fejlettebb aerodinamikájú, jobb mechanikai tapadással rendelkező, és szélesebb gumikon guruló autók jelennek meg az F1-ben, mert a szabályalkotók szeretnék, ha a pilóták jobban megküzdenének már a vezetéssel is. Többen is ígéretesen festő autókról beszéltek, a Manor szélcsatorna modellje ki is szivárgott, és Lauda is fokozta az érdeklődést.
Láttam az autót, amikor elkezdődött az építése. Nekem már az elejétől kezdve tetszett. A szélesebb nyomtáv a nagyobb kerekekkel lenyűgöző látvány. A rajongók biztosan imádni fogják.”
Bár Lauda úgy vélte, a csapatok már a teszteken mindent beleadnak majd, a Williamsnél dolgozó Rob Smedley az Autosportnak azt mondta, ő nem számít arra, hogy az Ausztráliában leggyorsabb autó a szezon végén, Abu-Dzabiban is feltétlenül az élen marad. Úgy vélte, ha a szabályváltozások a szezon során is lehetőséget adnak az erőviszonyok átrendezésére, akkor sikeresnek minősülnek.
„Remélem, hogy kicsit felkavarodik a helyzet, de nem hiszem, hogy teljesen megváltozik a sorrend – mondta. – Az F1-ben még soha senki sem lett világbajnok komoly költségvetés nélkül. A pénz fontos, legalábbis az F1 jelenlegi korszakában.
Ez viszont nem azt jelenti, hogy az élen, a középmezőnyben vagy hátul ne lehetne felrázni a helyzetet, még akkor is, ha az élcsoportban nem lesznek többen.”
Smedley szerint a legfontosabb, hogy a hétvége előtt ne legyen világos, hogy ki nyeri a versenyt, szerinte ez riasztja el a közönséget. Reméli, hogy az új szabályok révén 4-5 pilóta is esélyes lehet a győzelemre. Ebben az is szerepet játszhat, hogy
Kevin Magnussen szerint az idén a korábbinál is nagyobb szerepe lehet a futamokon az állítható hátsó szárnynak, vagyis a DRS-nek.
„A hátsó szárny nagyobb leszorítóerőt és nagyobb légellenállást fog generálni. Amikor nyitjuk, a korábbiaknál nagyobb különbségnek kellene kialakulnia az előttünk haladó autóhoz képest, ami jobb versenyeket ígér. A nagyobb leszorítóerő miatt arra is számíthatunk, hogy nehéz lesz közel maradni, de majd meglátjuk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!