Csütörtökön mutatja be új autóját a világbajnoki címvédő Mercedes-csapat, és Lewis Hamilton elárulta, még számára is furcsa látvány az idei modell, amelynek arányai alaposan megváltoznak a 2017-es technikai szabályváltozások miatt. Hamilton ahhoz hasonlította a helyzetet, amikor a 2008-as világbajnokság megnyerése után 2009-ben furcsa volt számára beülni az új McLarenbe.
„Amikor a 2009-es autó megjelent, borzasztóan nézett ki, mert más volt – mondta a Mercedes szponzora, a UBS rendezvényén. – Végül aztán beültünk, és már a régi autók tűntek furának az újakhoz képest, és szerintem most is ez lesz a helyzet.”
„Ez úgy néz ki, mint egy hajó. Nagyon nagy, sokkal nagyobb az eddiginél. Szélesebb és hosszabb is.”
„A pilótafülkétől hátrafelé sokkal több anyag van az autóban a hátsó tengelyig. 2007-ben és 2008-ban nagyon kevés hely volt az üzemanyagtank és a hátsó tengely között, úgyhogy ez nagyon más még ahhoz képest is, de biztosan megszokjuk.
Az embereknek tetszeni fog, mert széles kerekeink lesznek.”
Hamilton arra számít, hogy a silverstone-i Copse kanyart padlógázzal fogják venni, de nem tudja, hogy ez jó lesz-e majd a verseny szempontjából. Ő mindenesetre szeretné, ha az autók egyszerűbbé válnának, és elmondása szerint „szinte mindent kidobna”, köztük a mostani, gyors sebességváltókat is. Visszatérne a kézi váltókarhoz, de még a Forma-3-as Tiptronic váltót is jobban szerette.
„Ott is csak felfelé és lefelé váltottunk, de el kellett vennünk a lábunkat a pedálról. A féktávokon remek volt visszafelé kapcsolgatni. Egyszerűen szenzációs volt. Most viszont kattintunk egyet egy gombbal, és a mérnökünkkel kell dolgoznunk, hogy következetesen használjuk a motorféket.
Ez röhejes.”
A háromszoros világbajnok azt is kifogásolta, hogy a fejlett telemetriának köszönhetően a csapattársa simán láthatja, hogy mit, hogyan csinál a pályán, ő viszont saját elmondása szerint azt kérte a csapatától, hogy ne mutassák meg neki az adatokat, mert szerinte nem sportszerű, ha tanulmányozhatja ellenfele teljesítményét.
„Vezetés közben mi választjuk meg a fékpontokat, megkeressük a bukkanókat és a guminyomokat a pályán. Ezek mind apróságok, amelyek segítenek, hogy a lehető leggyorsabban átjussunk a kanyarokon. Lehet, hogy a másik srác magától is jobb vagy rosszabb az embernél, de az adatoknak köszönhetően egyszerűen lemásolhatja, amit csinálok. Azt mondhatja,
Ó, hát ő 5 méterrel később fékez, én is ezt fogom tenni.’ Nekem ez nagyon nem tetszik. Ezért szerettem a gokartozást, mert ott ilyet nem lehet csinálni, a nyers tehetség ott mutatkozott meg igazán.”
„Az embernek önállóan kell megtalálnia a határait, ez a kihívás egy autóversenyző számára. Amikor beülök az új autóba, kíváncsi vagyok a határokra. Ha erre nem vagyok önállóan képes, akkor nem érdemlem meg, hogy itt legyek. Vannak pilóták, akiknél ez a helyzet.”
A brit pilóta később a Twitteren tisztázta, hogy egyáltalán nem a csapatát bírálta, az adatmegosztással kapcsolatos véleménye kizárólag a sport általános helyzetére értendő.
Hamilton elmondta, szeretné, ha a sportban úgy emlékeznének rá, mint egy versenyzőre, aki mindig mindent beleadott, és ami a szívén volt, az a száján is. Elárulta,
ha eljön az idő, hátat fordít az F1-nek, és nem tervezi, hogy a versenypályák környezetében marad.
„Van egy csomó pilóta, aki ragaszkodik ehhez, talán azért, mert könnyebb így, hiszen ezzel foglalkoztak egész életükben. Én ezt nem érzem nagy kihívásnak, úgyhogy valószínűleg nem látnak majd errefelé. Valami mást csinálok majd, ez lehet jó vagy rossz is, de mindent beleadok majd. A versenyzés nem minden, sok más nagyszerű dolog is van, amivel foglalkozhatok.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!