A Renault kedden bemutatta új autóját, amelynek karosszériája alatt egy vadonatúj tervezésű motor fog dobogni. Ezt a fejlesztési nem utolsósorban a zsetonrendszer eltörlése tette lehetővé, és a gyártó azért élt a lehetőséggel, mert mielőbb fel akarják tornászni magukat az élmezőnybe, vagy legalább a középmezőny első felébe.
A motorjukat rajtuk kívül a Red Bull is használja, és az utóbbi időben tett fejlődést igazolja, hogy vásárlójuk korábban hangos kritikái is megszűntek. A Renault ügyvezetője ugyanakkor azt állította, nem ülhettek a babérjaikon, ezért rajzolták újra a teljes erőforrást.
"Mindent újrakezdtünk az alapoktól, ami merész lépés volt, mert a tavalyi egységünk is elég tűrhetően sikerült, sőt. Azt hiszem, mindannyiunkat meglepett, mennyire megbízhatóan üzemelt, de úgy döntöttünk, hogy újra nulláról indulva építkezünk" - nyilatkozta Cyril Abiteboul a gyári csapat autójának bemutatóján.
Aki az F1-ben nem támad, annak lőttek."
A Renault azt szeretné, ha V6-osának teljesítménye nemsokára megközelítené az etalonnak tekintett Mercedesét, és úgy érzik, a Ferrariéhoz már nagyon közel járnak. Számokban kifejezve egy év alatt több mint fél másodperces javulást irányoznak elő az előző szezon végéhez képest.
„Ahhoz, hogy utolérjük, esetleg megelőzzük a legjobb erőforrás gyártóját, a Mercedest, teljesen más filozófiát kell alkalmazni, és mi ezt tesszük idén – mondta Abiteboul. –
Az első, amit el kell érnünk, a megbízhatóság.”
„Ami a teljesítmény javulását illeti, 0,3 másodpercet lövünk be az előző szezon vége és a következő kezdete közé. Ez csupán magára a motorra a vonatkozik, az autó összteljesítményére nem. Abban bízunk, hogy nagyjából hasonló mértékben tudunk tovább fejlődni az idény folyamán.”
A csapat motorfőnöke, Rémi Taffin azt mondta, az erőforrás 95 százalékban megváltozott az előző verzióhoz képest, és külön figyelmet szenteltek annak, hogy az egyes részelemek tömegét minél inkább csökkentsék. "A motor elrendezése változott, a hűtésrendszer teljesen más lett, és magát a belső égésű motort sem úgy építjük be, mint eddig. Több titkot nem lenne túl okos elárulnom" - fejtegette. Bob Bell, a Mercedestől leigazolt technikai főigazgató szerint az új erőforrásban szinte egyetlen alkatrész sincs a régiből.
Taffin az Origo GPhírek-nek úgy nyilatkozott, hogy a fejlesztéseket eddig kvótákhoz kötő zsetonrendszer eltörlése jól jött, de nem volt meghatározó a Renault számára „Hátránynak semmiképpen nem látom, de szerintem a zsetonok sem akadályoztak volna meg minket abban, hogy elvégezzük ezeket a fejlesztéseket - jelentette ki. - A zsetonrendszer első évében még nagy szabadságunk volt, és ezt ki is használtuk. Nincs különösebb jelentősége."
Kérdésünkre azonban Abiteboul hozzátette, hogy a zsetonok nélkül a Renault számára egyszerűbbnek ígérkezik a felzárkózás. „Mivel az idén megint kevesebb motort lehet használni a szezon során, mint tavaly, ehhez így könnyebben tudunk alkalmazkodni - magyarázta.
A fejlesztések ütemezése is egyszerűbbé válik az év közben, mert nem kell mérlegelnünk, hogy mikor játszhatjuk ki a zsetonjainkat, és mennyit kell tartalékolnunk a következő évre.
Ez minden szempontból kevésbé bonyolult. A költségvetés tervezését is megkönnyíti, és lehetővé teszi, hogy mindig a rendelkezésünkre álló legjobb motorkonfigurációt használjuk."
A Renault a konstruktőri pontversenyben az 5. helyet célozta meg 2017-re, miután tavaly a 9.-et szerezték meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!