SPA, BELGIUM - AUGUST 28: Mark Webber drinks champagne from the boot of Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing on the podium during the Formula One Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 28, 2016 in Spa, Belgium (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160828-01510 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Mark Webber örül az új technikai szabályoknak, de egyetért azzal, hogy a motorerő még fontosabb lesz, mint eddig.
Habár a szélesebb szárnyaknak és nyomtávnak, valamint a megerősített diffúzornak köszönhetően az idén megnő az aerodinamika szerepe, és a nagyobb gumik is pozitív hatással lesznek a tapadásra, már többen figyelmeztettek rá, hogy a motorok jelentősége így sem fog csökkenni. Épp ellenkezőleg:
mivel nő a légellenállás és a padlógázos szakaszok hossza, még fontosabbá válik a teljesítmény.
Egyetért ezzel a Red Bull korábbi versenyzője, Mark Webber is, aki örül, hogy az autókat nehezebb lesz vezetni. „Sokkal nagyobb lesz a leszorítóerő, ettől többet fog számítani a motorteljesítmény, mint valaha – mondta. – Még erősebb motorra lesz szükség a szélesebb gumik és a nagyobb légellenállás miatt. Az autók tömege is nő a nagyobb gumikkal, amiért egy kicsit kár, mert ez le fogja lassítani őket."
Az autók nagyobb mérete miatt idénre eleve 722 kg-ra akarták emelni a megengedett (a pilótával együtt mért) minimális tömeget, de ezt a szintén meghízó gumikra való tekintettel végül 728-ra tornázták fel. A köridők ennek ellenére is javulni fognak – eredetileg a 2015-ös szinthez képest szerették volna 4-5 másodperccel felgyorsítani az autókat, ám a különbség még ennél is nagyobb lehet.
Ami a sport részét illeti, az előrelépés jelentősnek ígérkezik, mert az autók gyorsabbak lesznek, mint régóta bármikor
– ecsetelte Webber. – A versenyzők újra meg fognak dolgozni a pénzükért, megint izzadni fognak a dobogón, ami jó hír. Olyan köridőket látunk majd, mint tíz évvel ezelőtt. Szerintem újra nagy élmény lesz látni az autókat a pályán."
Eddigi története során az F1 a 2000-es évek közepén volt a leggyorsabb. Mivel most nem lehet tankolni, és a gumikat is kímélni kell, a versenytempó várhatóan nem lesz ugyanolyan, mint akkor, de Webbernek inkább esztétikai kifogása van a jelenlegi autókkal szemben.
„Jól néznek ki, leszámítva azokat a nyamvadt kis felniket – utalt a 13 collos kerekekre. – Nagyobb profilú gumikra lenne szükség."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!