Valtteri Bottas és a Mercedes zárta a legjobb köridővel a múltheti, négynapos tesztet Barcelonában, de az ultralágy gumival elért 1:19.7-es időnél valószínűleg még sokkal jobbra is képes lesz a mezőny. Bottas sem hozott ki mindent abból a körből, hiszen alig volt gyorsabb a szuperlágy gumival futott körénél, ráadásul a Mercedes képviselői többször is elmondták, hogy még nem a jó időeredményekre hajtanak.
Ez a héten megváltozhat, hiszen már csak négy nap áll a csapatok rendelkezésére ahhoz, hogy felkészüljenek a március 26-án zajló melbourne-i idénynyitóra. Pletykákra hivatkozva az Autosport arról számolt be, hogy a Mercedes különösen nagy újításokkal készül, és elkezdik kiaknázni a különféle motorüzemmódokban rejlő teljesítmény-többletet is. Ettől további 2 másodperces gyorsulást várnak.
Ez összhangban van Fernando Alonso becslésével, mivel a kétszeres világbajnok a múlt héten azt mondta a Marca című lapnak, hogy a McLaren is képes lett volna 1:19-es kört futni, a Mercedes valós tempóját pedig 1:17-re taksálta. A második hét előtt Bottas elárulta, előrelépést vár az Ezüstnyíltól.
Az eddigiek alapján negéz feladat lenne részletes elemzést készíteni arról, hogy hol is állunk a többiekhez képest, és azt sem tudjuk, a csapatok mivel készülnek, és mit visznek Melbourne-be
– ismerte el Bottas. – Napról napra próbálunk fejlődni, most mindennel foglalkoznunk kell, amit kipróbáltunk. Nekem is mindent magamba kell szívnom, amit megtanultam, márpedig az elég sok. Mindent kielemzek, és próbálok fejlődni.”
Egy váratlan széllökés miatti ártatlan megpördüléstől eltekintve jól indult Bottas pályafutása a Mercedesnél, hiszen ő bizonyult a leggyorsabbnak a múlt hét során, de szerinte ennek nincs „semmilyen különös jelentése, hiszen ez csak teszt, nem jár érte semmilyen jutalom.”
Nem igazán foglalkoztunk a köridőkkel, a kilométerek gyűjtése volt a lényeg, és az, hogy kijavítsuk az autó esetleges gondjait,
hiszen jobb ezt itt megtenni, mint a futamokon. Az idők olyanok voltak, amilyenek. Talán majd (a második teszten) felmérhetjük, hol állunk az egykörös tempó szempontjából. Utána viszont az számít, hogy Melbourne-ben a többiek mit vetnek be az autóikon, és milyen teljesítményt nyújtanak velük.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!