A múltheti négynapos teszten próbálta ki először a gyári istálló és a Haas az idei szezonra alaposan átalakított új Ferrari motort, amely mindkét csapat autójában ígéretesen teljesített. Bár Sebastian Vettel általánosságban azt mondta, jobban is alakulhatott volna számukra a teszt, az SF70H mindig az élmezőnyben autózott, és említésre méltó meghibásodások sem hátráltatták.
A Haas közben természetesen szerényebben szerepelt, de ők is megszorongatták közvetlen ellenfeleiket, a középmezőny tagjait, és gondjaik forrását elsősorban a fékrendszer körül kellett keresniük. Günther Steiner, a csapat főnöke nem is fukarkodott a dicséretekkel, amikor a Ferrari munkájáról esett szó.
„A motor és a váltó szempontjászinte hibátlan tesztet futottunk. A héten egyáltalán nem cseréltünk motort. Kétszer akadt elektronikai problémánk, de azt egy szoftver okozta, nem valamilyen mechanikai gond. Szerintem a Ferrari remek munkát végzett.”
„Lenyűgöző, hogy megjelennek a teszten egy teljesen új motorral, és az ennyire megbízható. Elnézve a többieket, náluk azért igen sok nehézség adódott, pedig ők sem kezdők. Tavalyhoz képest a Ferrari óriásit lépett előre, ami nagyon örömteli.”
Amennyiben Steiner állítása a futamokon is beigazolódik, az rossz hír a Saubernek, hiszen ők maradtak a tavalyi Ferrari motor utolsó változatánál arra hivatkozva, hogy azt könnyebb beépíteni, mert már minden paramétere ismert. Ehhez képest a barcelonai teszten sok időt vesztettek egy váratlan motorcsere miatt.
A Sauber ráadásul az idén nem kap majd fejlesztéseket a motorhoz, és a Toro Rosso tavalyi példáján lehetett látni, hogy a szezon első harmada után ez jelentős hátrányt okoz.
A Haas esélyeivel kapcsolatban Steiner hozzátette, elégedettek a csapat eddigi teljesítményével, de nem tudják pontosan felmérni, hogy az ellenfeleik mekkorát léptek előre. Azt viszont elárulta, meggyőződésük, hogy a középmezőnyhöz elég jók lesznek.
Bár a Ferrari képviselői a lehető legkevesebbet beszélnek a szezon előtt, a Motorsport.com úgy értesült, hogy Maranellóban újabb komoly motorfejlesztésen dolgoznak, és egy későbbi változatban a befecskendezőrendszer átalakításával javíthatják az égést, kevesebb üzemanyag felhasználásával.
A hengerenként több injektor használata tiltott a Forma-1-ben, de a Ferrari egy speciális, két fázisú injektor segítségével állítólag megoldást talált ennek a megkerülésére.
A csapatok elsősorban a légellenállás csökkentése érdekében fejlesztenek, de az erőforrások szerepe még a tavalyinál is jelentősebb lett. A Ferrari megoldása jó hatással lehet a teljesítményre és a fogyasztásra egyaránt, ami fontos szempont hiszen a pálya jellegétől függően 10 kg megtakarítása körönként 3-4 tizedmásodpercet ér.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!