Melbourne, Victoria : Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017 on March, 25, 2017, Melbourne: FIA Formula One World Championship,
Max Verstappen (NDL, Red Bull Racing)
Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 24, 2017 in Melbourne, Australia. (Photo by Hoch Zwei) | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Elkeserítően kezdődött a szezon Daniel Ricciardo számára a hazai versenyén, Max Verstappen viszont kellemesen csalódott a teljesítmény láttán.
A lehető legrosszabb forgatókönyvvel indult az Ausztrál Nagydíj a Red Bull, különösen Daniel Ricciardo számára. A hazai versenyére készülő pilóta szombaton összetörte az autóját az időmérőn, ezért csak a 10. rajthelyet érdemelte ki, majd sebességváltó csere miatt azt is elveszítette, és csak a 15. rajtkocka lett az övé.
Pontosabban lett volna, mert egy szenzor meghibásodása miatt Ricciardo nem jutott el még a rajtrácsig sem, a bokszból kihajtva autója felmondta a szolgálatot. A Red Bullt visszaszállították a garázsba, ahol sikeresen életre keltették, de csak körhátránnyal tudott elindulni a versenyen. A távot végül nem tudta teljesíteni, mert az autója másodszor is elromlott, valószínűleg az üzemanyagrendszer meghibásodása miatt.
„Legalább a hosszú hét végén leléphetek innen, ez is valami – mondta a csalódott pilóta. – Ne értsenek félre, élveztem, de nagyon sajnálom, különösen a rajongókat. Szerintem többen jöttek ki az idén, hogy drukkoljanak nekem, mint máskor. Tegnap óta csak sokasodtak a problémák. Már az öthelyes rajtbüntetés is elég rosszul hangzott, de más gondjaink is voltak.”
Több környi hátrányban voltam, de legalább tapasztalatokat szereztünk, úgyhogy ez megérte kimenni a pályára.”
Miközben Ricciardót még az ág is húzta, Max Verstappen jobban szerepelt a vártnál, és bár a dobogós helyekre esélye sem volt, így is központi szerepet játszott a versenyen, amikor feltartotta Lewis Hamiltont és a bokszkiállás után megpróbálta támadni Sebastian Vettelt. A legfőbb ellenfele azonban a benzinnel spóroló Kimi Räikkönen volt.
„Meglepődtem, hogy olyan közel voltam Kimihez – ismerte el az 5. helyezett. – Hozzá képest a tempóm is jó volt, ráadásul hátulról nem nehezedett rám nyomás, ami kellemes volt. A futamon sokkal jobban viselkedett az autó, mint az időmérőn.
Javulnunk kell, fogunk is, úgyhogy meglátjuk majd, hogy mit hoz a többi verseny.”
Verstappen jó teljesítményéhez az ellenfeleknél hosszabbra nyújtott első etap, és utána a szuperlágy gumi is kellett. Az élmezőnyben csak a Red Bull vállalta fel, hogy a kerékcsere után nem a lágy, hanem a piros jelzésű abroncsot választják, és ez jó döntésnek bizonyult. A jutalmuk Verstappen 10 pontja lett, ami a konstruktőri világbajnokság ideiglenes 3. helyét jelenti számukra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!