BAHRAIN, BAHRAIN - APRIL 16: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer leads Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 on track during the Bahrain Formula One Grand Prix at Bahrain International Circuit on April 16, 2017 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170416-01363 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A futam elején a győzelmet is elképzelhetőnek tartotta, végül a dobogóra sem volt esélye. Max Verstappen is úgy véli, jól működött az autója, amíg volt rajta fék.
Az első bokszkiállásig tartották a lépést a Red Bullok Valtteri Bottas Mercedesével a Bahreini Nagydíjon, utána viszont Max Verstappen fékhiba miatt a falnak ütközött, Daniel Ricciardo pedig lemaradt, és végül csak az 5. helyen ért célba a két Ferrari és a két Mercedes mögött. A Safety Car megjelenéséig a 4-5. helyen autóztak, bőven látótávolságon belül Bottashoz képest.
„A verseny elején őszintén hittem, hogy van esélyünk a győzelemre – nyilatkozta Ricciardo a Sky Sportsnak. – Bizakodtunk, és az első etap kedvezőnek tűnt. Valtteri láthatóan szenvedett, úgy hallom, a gumik miatt. Én haladtam a vonat végén, és láttam, hogy előttem többet csúszkálnak, ezért próbáltam jobban vigyázni a gumikra. Azt gondoltam, nagyon jó helyzetben vagyunk.”
Ricciardo szénája a váratlan Safety Car fázis idején még jobban állt, mert a 3. helyen találta magát Verstappen kiesése után, ráadásul tudhatta, hogy Lewis Hamilton büntetést kap, mert feltartotta őt a kerékcsere előtt. Ráadásul, az élmezőnnyel ellentétben az ő autójára a lágy gumik kerültek fel, és akkor még
elképzelhetőnek tűnt, hogy többet nem áll ki a bokszba, de ez végül rosszul sült el.
„Amikor bejött a Safety Car, lágy gumikra váltottunk, de az a gumi ma egyszerűen nem vált be nálunk. Az újraindításkor az utolsó kanyarban úgy éreztem, hogy az abroncsok nem kelnek életre, Lewis el is kapott a 2-es kanyarnál. Az egész kört végig csúszkáltam, ezért cseréltük le őket. A verseny elejéhez képest furcsán alakultak a dolgok.”
Az utolsó etapra Ricciardo visszakapta a szuperlágy gumikat, ezzel ismét javult a Red Bull tempója. Úgy vélte, meg kell vizsgálni az autó teljesítményét a lágy gumikkal, mert Kínában is hasonló gondjaik voltak, és a lemaradásuk nem csak a szigorúan vett élmezőnnyel összehasonlítva jelentős.
Mondhatnánk azt, hogy a Mercedes és a Ferrari többet ki tud hozni a (lágy) gumikból,
mert mondjuk nagyobb a leszorítóerejük, de nekünk jelzés lehet a tény, hogy Felipe (Massa) is átugrott, és el is húzott az első néhány kör alatt. Ez nyilvánvalóan bosszantó, látványosan megnyilvánuló probléma, amivel foglalkozni fogunk.”
A szombati időmérőn pont Massa tört borsot Verstappen orra alá, mert feltartotta őt, és a lehűlő gumikkal csak a 6. rajtkockát tudta megszerezni. Ezt az induláskor gyorsan kompenzálta, hiszen Kimi Räikkönent és Ricciardót is megelőzte, de a versenyt már korán kénytelen volt feladni, mert
a fékek megadták magukat a Red Bullon.
„Elszálltak a hátsó fékek. Amint hozzáértem a pedálhoz, az beesett, és már nem is tudtam lassítani. Az autó addig sokkal jobban teljesített, sikerült a két Mercedes elé vágnunk, úgyhogy akkoriban Sebastian mögött a 2. helyen haladtunk volna. Ez nagyon szerencsétlen, mert rengeteg pontot vesztettünk” – mondta a Sky Sportsnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!