Hamilton ragyogó hajrája ellenére Vettel nyert Szahírban
2017. április 16. 16:42
Valtteri Bottas hiába őrizte meg az 1. helyet a kerékcserék első fordulójáig, F1-es karrierje első pole pozícióját nem sikerült győzelemre váltania, azzal Sebastian Vettel sétált el Bahreinből. A stratégiailag fordulatos versenyen, melyet a 13. körben beküldött Safety Car tett azzá, a Ferrari keverte legügyesebben a kártyáit, az első rajtsort kisajátító Mercedes viszont többször lábon lőtte magát.
"Sok hibát elkövettünk, melyek nélkül más lehetett volna a végeredmény, de a leginkább az hátráltatott, hogy a táv elején nem tudtunk olyan tempót diktálni, amire képesek lehettünk volna - ismerte el Toto Wolff. Botlottak, amikor nem reagáltak Vettel elévágási kísérletére a 10. körben, így a rajtnál Hamilton elé ugró német Bottast is meg tudta előzni, és nem biztos, hogy szerencsés döntés volt lágy gumikat adni az akkor még hátrébb haladó britnek a második etapra.
Mint kiderült, Hamilton nem tudta kihúzni egyetlen kiállással, és hiába hajrázott nagyot, nem tudta befogni Vettelt.
Igaz, magát is szidhatja, mert ha nem kap büntetést Daniel Ricciardo feltartásáért, jó esélye lehetett volna rá.
"Az én saram volt, ami a bokszutcában történt, elnézést kérek a csapattól az időveszteségért - mondta. - Mindig fájdalmas pontokat veszíteni, és elbukni az elérhető győzelmet. Ez van, de mindent beleadtam."
A csapattal a technikai is kibabrált. Lauda elárulta, hogy az első kerékcserénél nem működött tökéletesen az egyik légkulcs, Wolff pedig magyarázatot adott arra, miért szenvedett Bottas az első pillanattól kezdve. "A rajtrácson gondunk volt a generátorral, ezért nem tudtuk lejjebb ereszteni a nyomást a kerekeiben" - közölte.
Bottas fokozatosan kiszállt a játszmából
Ez megalapozta az izgalmas versenyt. A startnál 2. helyre fellépő Vettel a leszálló estében árnyékként követte Bottast, akit a hátsó gumik túlmelegedése hátráltatott, méghozzá annyira látványosan, hogy az élboly sokáig egyben maradt, 7 kör után 7 másodperc választotta el az első hét helyezettet.
Szenvedtem a hátsó gumikkal, ami megszorított. Kifogytam az állítási lehetőségekből a kormánykeréken, és az egész futamon túlkormányzott volt az autó, ezért voltam lassú
- magyarázta Bottas. Az első bokszkiállása után a Ferrari mögött folytatta, és utoljára akkor járt hozzá közel, miután a biztonsági autó a 17. körben útjára engedte a mezőnyt. A 4-es kanyarnál mellé ért, de a külső íven indított támadása nem hozott eredményt, és az etapja végére 9,5 másodpercre leszakadt.
Addigra Hamilton is elment mellette, aki korábban, a Safety Car megjelenésekor a bokszba igyekezve befékezett Ricciardo előtt, így próbálva időt nyerni, amíg csapattársát is kiszolgálják a szerelők. A sportfelügyelők 5 másodperces büntetést róttak ki a britre, amit a második, 41. körben megejtett kerékcseréjekor töltött le.
Ezt követően begyújtotta a rakétákat, jelentős hátrányból az 1. helyre tört, ám csak Bottast tudta megelőzni, Vettel a célig 6,6 másodperc előnyt megtartott a 19-ből.
Hamilton úriembernek nevezte csapattársát, aki kétszer ellenállás nélkül engedte el a futamon, a gumiproblémákkal sújtott finn viszont lehangoltan nyilatkozott a csapat kéréséről.
"Ez a legrosszabb, amit egy versenyző hallhat, de természetesen engedelmeskedtem, hátha Lewis támadhatja Sebastiant. Keserű pirula volt, de ilyen az élet. Nem volt meg a tempóm, és ki kell derítenünk, miért."
Bíztatóan kezdett, csalódottan zárt a Red Bull
A Red Bull szintén csak rövid ideig kacérkodhatott a győzelem gondolatával. Verstappen 2 helyet javított a rajtnál, és húzta magával Ricciardót a Bottas-Vettel-Hamilton mögött, de az első bokszkiállást követően mindkét pilóta versenye rossz irányba fordult. Elsősorban a hollandé, aki Vettel stratégiáját másolva korán megkapta a második szett gumit; csakhogy rögvest ezután a bukótérben landolt.
Elszálltak a hátsó fékek, amint ráléptem a pedálra.
Nagyon beesett, nem tudtam fékezni" - mondta. E nélkül talán ő is beleszólhatott volna az élen zajló küzdelembe.
Ricciardo ugyan Hamilton elé, harmadiknak tért vissza az első kerékcseréje után, de a Safety Car mögött nem tudta bemelegíteni a lágy keveréket, és nem csak a Mercedes, hanem Felipe Massa és Kimi Räikkönen is azonnal faképnél hagyta, amint lehetett.
"A verseny elején őszintén hittem, hogy van esélyünk a győzelemre. Bizakodtunk, és az első etap kedvezőnek tűnt - nyilatkozta Ricciardo. - Valtteri láthatóan szenvedett, úgy hallom, a gumik miatt. Én haladtam a vonat végén, és láttam, hogy előttem többet csúszkálnak,
ezért próbáltam jobban vigyázni a gumikra. Azt gondoltam, nagyon jó helyzetben vagyunk."
A lágy gumikra váltás azonban nem jött be, "az újraindításnál szenvedtem, az egész első kört végig csúszkáltam." Ez az abroncs később sem igazán működött a Red Bullon, s bár Massát egy bátor manőverrel visszaelőzte, meg kellett elégednie az 5. hellyel, 17 másodperccel befutva Kimi Räikkönen mögött.
Akinek meg kétszer kellett áthámoznia magát Massán - először a 8. körben vette vissza tőle a rajtnál elvesztett pozíciót, másodszor a 24. körben -, és a Williams mögött annyi időt vesztett, hogy később hiába zárkózott fel Bottasra, támadásra már nem maradt ideje a dobogóért.
A győztes Vettel "álomszerűnek" nevezte autóját, és elismerte: megijedt, hogy a Safety Car keresztbe tesz neki, lerombolva az elévágással szerzett előnyét. "Azt gondoltam, na ne, már megint. Pedig a korai kiállás fantasztikusan bevált - utalt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjra, ahol pórul járt. - Szerencsém volt, és meg is lepődtem, hogy a többiek elé kerültem. Azt hittem, oda az előnyöm."
Vettel így ismét egyedül vezeti a világbajnoki tabellát.
Sainz büntetést kap az ütközésért
A versenyt a 13. körben Carlos Sainz és Lance Stroll ütközése akasztotta meg. Noha a kerékcseréről a pályára visszatérő Toro Rosso pilótája káromkodva dühöngött, amiért az újonc "nem látta, hogy jövök belül", gyanúsan úgy tűnt, valójában ő felelős az 1-es kanyarban történt ütközésért.
Ezt a sportfelügyelők is így látták, és 3 rajthelyes büntetéssel sújtották Sainzot.
Stroll a három F1-es versenyéből egyiken sem ért célba, és zsinórban másodszor lökték ki. "50-60 méterrel (Sainz) előtt jártam, egyszerűen belém repült. Nevetséges - nyilatkozta csalódottan. - Már a kanyar közepén fordultam, amikor nekem ütközött."
Massa viszont a 6. helyre hozta be a Williamst, és szerinte a születésnapos alapítónak ez olyan, mint egy győzelem. A Force India hiába szúrta el az időmérőt, a mezőny második feléből kettős pontszerzésig jutott, miközben az előzetesen erre esélyes Renault-nak csak a 9. Nico Hülkenberg szállított pontokat, akit Romain Grosjean is megelőzött.
A McLaren roppant kínos hétvégéje folytatódott a vállalatcsoport többségi tulajdonosának otthonában, három nap alatt negyedszer fuccsolt be a turbó hőenergiáját hasznosító generátoruk, az MGU-H. Ebből hármat Stoffel Vandoorne szenvedett el, akit ma ért az utolsó csapás:
a rajtrácsról le kellett tolni az autóját, el sem indulhatott a futamon.
Szűkszavúan csak annyit mondott, hogy a rajtrácsra vezető körében meghibásodást észleltek.
Alonso majdnem eljutott a célig az új motorral, de ahogy várni lehetett, nem brillírozott, mivel a friss egység behangolására nem volt módjuk. "Még sohasem vezettem ilyen kevés erővel" - gyarapította a rádión elhangzott zúgolódásai sorát, és 3 körrel a leintés előtt végül beparkolt a garázsba.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Bahreini Nagydíj élő közvetítésében! Szombaton gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, a Ferrarik beleszürkültek a mezőnybe, a Red Bullok viszont gyorsabbak voltak a vártnál. Íme az időmérő krónikája:
A hét közepén a McLaren bejelentette, hogy Fernando Alonso részt vesz az Indy 500-on a Monacói Nagydíj helyett, szombaton pedig Valtteri Bottas szerzett meglepetés pole pozíciót. Rögtön megugrott a Google-keresések száma.
Készülődnek a csapatok a nemsokára kezdődő versenyre.
Német lapértesülések szerint Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője Bahreinben elkezdett tárgyalni Fernando Alonso ügynökével a jövő évi átigazolásról, a Marca viszont arról számolt be, hogy a spanyol pilóta a Porsche színeiben jövőre részt venne a Le Mans-i 24 órás versenyen. A kettő akár egymástól függetlenül is igaz lehet, főleg, ha Alonso esetleg rögtön megnyerné az Indy 500-at. A Porsche a McLaren sportautó üzletága szempontjából piaci konkurensnek tekinthető.
Rendületlenül gyakorolják a kerékcseréket a wokingi istállónál, remélhetőleg az autóik eljutnak a bokszkiállásokig, mert a bahreini hőség már több Honda erőforrással leszámolt a hétvégén.
Születésnapot ünnepel az F1 egyik legendás csapatfőnöke, a 75 esztendős Sir Frank Williams. A brit szakember manapság már inkább a háttérből igazgatja az istálló ügyeit, feladatainak nagy részét a babát váró lánya, Claire és az igazgatótanács vette át, de Frank a mai napig aktívan felügyeli a Williamst. A fotón Damon Hill és Ayrton Senna társaságában látható az 1994-es Csendes-óceáni Nagydíjon.
Kevin Magnussen azt reméli, hogy Safety Cart hoz neki a nyuszi, miután Sergio Pérezhez hasonlóan belefutott a sárga zászlókba a tegnapi Q1-ben, és az utolsó helyen kiesett.
Pat Symonds, a Sky Sports szakértője felvételek segítségével rámutatott, hogy bár a Ferrari legalitása nem kérdőjeleződött meg a teszteken, látható, hogy Räikkönen autóján alaposan deformálódik a padlólemez nagy sebességnél. Ez Symonds szerint szabálytalan.
Méltatta viszont a csapatot, mert már a szezon harmadik futamára új első szárnyat készítettek, ráadásul rögtön 4 példányban is. Ez nagy teljesítmény, hiszen óriási munkaerő szükséges egy ilyen bonyolult alkatrész összeszereléséhez. Symonds szerint tavaly ők erre csak lassabban lettek volna képesek, mert nincsenek ilyen erős forrásaik.
"Legyen már vége ennek a hétnek! Megtörtnek érzem magam" - írta Marc Cox, és ezzel betekintést engedett a csapatnál uralkodó hangulatba.
Mick Schumacher bemutatkozott az F3-as Európa-bajnokságban, és szokatlan módon a versenyre édesanyja, Corinna is elkísérte. A fotón Jean Todttal, az FIA elnökével, Michael Schumacher korábbi csapatfőnökével és barátjával láthatók. Todt azt írta, hogy a találkozás "visszahozza a régi szép időket."
Bernie Ecclestone, az F1 tiszteletbeli elnöke is ellátogatott a Bahreini Nagydíjra, és bár utódjai, Chase Carey és Ross Brawn is ott vannak, nem lehetett őket egymás társaságában látni. Ecclestone-on még az ing sem ugyanolyan, F1 logós fehér inget visel, míg Carey és Brawn felsőjén a Formula One Management logója látható. Ecclestone a Sky Sportsnak azt mondta, részéről minden változatlan, csak már nem dolgozik.
A leggyorsabb taktika, ha az adott pilóta az első 15 kört szuperlágy gumikon teszi meg, majd a 33. kör környékén ismét kereket cserél. A bátrak kihasználhatják, hogy az időjárás ma szelesebb és hűvösebb, mint tegnap volt, ez jót tesz a gumikopásnak, és egy Safety Car fázissal meglephetik a kétszer megálló ellenfeleket.
Ez a kerékcserék utáni első néhány körben akár döntő tényező is lehet. Emlékeztetőül, a piros jelzésű a szuperlágy, a sárga a lágy és a szürke a közepes keverékű abroncs.
A McLarent visszatolták a garázsba, és Vandoorne kiszállt. Ez nem jó jel 13 perccel a rajt előtt.
Újabb Honda erőforrás romlott el, Vandoorne nem tud részt venni a futamon. Ez igen kínos a McLarennek, mivel a vállalatcsoport többségi tulajdonosa a bahreini királyi család. Alonso már a rajtrácson, miután tegnap kicserélték a javíthatatlan erőforrását.
A Sky Sports riportere szerint ugyanaz a probléma merült fel Vandoorne autóján, ami tegnap Alonsónál, így a belga pilóta máris kimerítette az idei erőforrás-keretét.
A rajtrácsra menet megsérült az egyik oldalsó légterelő az autóján, és az egyik csatlakozó is levált, ezt az FIA engedélyével oldották meg a rajtrácson.
Ez nem jó hír a Ferrarinak, nekünk viszont izgalmakat hozhat, hiszen felborulhatnak az előre kiszámolt taktikák. A verseny egyik kérdése, hogy a páros rajtkockákból az idén hogyan sikerül elindulni. Tavaly Nico Rosberg és Valtteri Bottas is bizonyította, hogy a poros oldalról is lehet előzni.
Vandoorne kivételével, persze. Vajon Alonso alatt meddig bírja a tegnap ismét újraépített McLaren Honda?
Vettel lerajtolta Hamiltont, és mindkét Red Bull Räikkönen elé került. Verstappen még Ricciardót is megelőzte.
Hamilton kissé lemaradt mögöttük, Vettel nézelődött a hátsó egyenesben, de nem tudott komoly támadást indítani a Mercedes ellen. A középmezőnyben óriási csaták kezdődtek, kicsivel előrébb Massa is megelőzte Räikkönent, aki már csak a 7. helyen halad.
Az 1. kör végén a Ferrari hátránya 0,4 másodperc volt, Hamiltoné 1,2 másodperc. A további sorrend: Verstappen (4.), Ricciardo, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Ocon.
1:36.716-ot ért el, de ez csak századokkal jobb Bottas körénél. A finn pilóta lélegzetvételnyi előnyhöz jutott Vettel előtt, de továbbra is szoros a küzdelem. Vettel mindössze 14 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál az előző körben.
Most Bottas vezet és Vettel kényelmesen üldözi, de nem igazán látni, hogy hol tudna támadást indítani. Az élmezőny nem tudott meglógni, Bottasnál valószínűleg többen is tudnánek gyorsabban menni.
1:36.453-mal az övé a leggyorsabb kör, de csak 1 tizedet vert Vettelre, nála viszont ezúttal Hamilton is gyorsabb volt. Räikkönen kicsúszott az utolsó kanyarban, és lemaradt Massa mögött, továbbra is csak a 7. helyen szerénykedik.
Harmonikaszerűen, de csak századokkal ingadozik a különbség a legjobb 3 pilóta között az élen. Közben a visszajátszáson jól látható, hogy a két Red Bull összejátszott Räikkönen ellen, aki annyira rájuk figyelt, hogy közben Massa is elment mellette.
A Ferrari és mögötte Hamilton is használhatja a DRS-t, és a különbség is hasonló. Vettel hátránya 5-6 tized, Hamiltoné mögötte 8 tized.
A DRS segítségével kifékezte jóval lassabb ellenfelét a célegyenes végén, most rá kell kapcsolnia, hogy utolérje a Bottas-vonat végét, és felzárkózzon Ricciardo mögé a kerékcserékig. Körülbelül 6-7 köre van erre.
Egy kör alatt 4 tizedet faragott a hátrányából Bottashoz képest, de még mindig jóval Ricciardo mögött van. Hamilton egy kicsit lemaradt Vettel mögött, az előbb Verstappen is támadni tudta. A 9. kör elején Stroll lágy gumikra váltott, Magnussen pedig félreállt és kiesett. Műszaki hiba történt, de füstöt nem eregetett az autója.
Mérnöke azt mondja, hogy túl nagy a nyomás a hátsó abroncsokban. Vettel kockáztat, maradnak a két kerékcserés taktikánál, és szuperlágy gumikkal tér vissza a pályára.
A 12. helyre jött vissza, Stroll az előző körben a leggyorsabb volt lágy gumikkal is, 1:36.303-mal. Vajon bejön Vettelék húzása?
A 11. helyre jön vissza, mert közben Ocon is kereket cserélt, Vettel viszont már kénytelen volt a pályán megelőzni Pérezt. A 8. helyre jött fel.
Fékhiba miatt orral a falnak csúszott. Nem volt nagy baleset, de nem tudja folytatni. Vettelé a leggyorsabb kör 1:34.597-tel. Räikkönen is kereket cserélt, de csak lassan végeztek a szerelők, a 10. helyre jött vissza.
Az 1-es/2-es kanyarnál áll az autója, valószínűleg a bokszból kihajtó Sainzcal ütközött össze.
Bejött a Ferrari taktikája, a Mercedes is kénytelen volt átállni a két kiállásos taktikára, de Vettelt nem tudták maguk mögött tartani. Egyszerre cseréltek kereket Bottas és Hamilton autóján, ezzel a brit visszaesett a 4. helyre Ricciardo mögé. Massa visszaelőzte Räikkönent, Hülkenberg, Ericsson, Pérez és Grosjean a pontszerzők sorrendje.
A Mercedes tudta, hogy a kettős kerékcsere miatt Hamilton hátrányba kerül, ezért ő lágy gumikat kapott, és biztosan a verseny végéig megy. Vettelnek és Bottasnak rohannia kell, hogy kiautózzanak egy kerékcserényi előnyt a bokszkiállásig, mert előzni nehéz lesz.
A bokszba behajtva feltartotta Ricciardót, hogy időt nyerjen, amíg Bottas autóján dolgoznak a szerelők. A Mercedes félhet Ricciardótól, mert ő is lágy gumikat kapott, és elé került, a 3. helyen.
Alákérdezett a mérnöke, és ő tudta, hogy mit kell mondania. Nem állított valótlant, a visszajátszás szerint Hamilton tényleg az elvárhatónál lassabban ment.
Vettel és Bottas óriási csatába kezdett, de a Ferrari éppen az élen maradt. Hamilton felzárkózott mögéjük, rögtön megelőzte Ricciardót, akit Massa is elhagyott, és most a szuperlágy gumis Räikkönen támadja őt.
A Red Bullon egyelőre nem működnek a lágy gumik, Pérez felzárkózott mögé szuperlággyal, aki a lágy gumis Hülkenberget előzte meg.
A tempója alapján a finn valószínűleg nem ma szerzi meg pályafutása első győzelmét. Vettel 1,1 másodpercre növelte az előnyét és Hamilton is tapad rá, de neki már nem kell kereket cserélnie.
Megint beragadt a lágy gumival autózó Massa mögé, de neki szuperlágy abroncsa van, amit később kénytelen lesz lecserélni. A dobogóra nincs reális esélye.
A Ferrari 1:34.503-mal a leggyorsabb kört futotta, de Bottasnál Hamilton továbbra is gyorsabb tud lenni, lágy gumival. Ha a két Mercedes helyet cserélne, Vettel győzelmi esélyei csökkennének.
5 másodperces időbüntetést kapott, mert szükségtelenül lassan ment a bokszba befelé. Már nem kell kiállnia, de ha megteszi, ott kell majd várakoznia, egyébként hozzáírják a büntetést az eredményéhez.
Attól tart, hogy nem éri utol Vettelt, ha nem cserélnek helyet Bottasszal. Valószínűleg igaza van, de most nincs olyan közel a csapattársához, hogy a helycsere felmerülhessen, a különbség 1,3 másodperc.
Mivel Hamilton nagyon hajtja a lágy gumikat, az is lehet, hogy a verseny végére még visszakap ő is egy szuperlágy szettet, így legalább egy rövid ideig az élre állhat, és szabadon autózhat. Egyelőre nem tiszta, hogyan alakul majd a verseny, izgalmas, hogy többféle kimenetel is lehetséges.
Hasonló manőver volt, mint az előző alkalommal, kihasználta a DRS-t és kifékezte az ellenfelét.
3,8-4,1 másodperc között ingadozik a különbség Bottashoz képest, Hamilton hátránya 5,2 másodperc, Räikkönené alig 13. Ha Vettel most kiállna a bokszba, pont megkapná a nyakába a 8-10. helyért csatázó Hülkenberget, Grosjeant és Ocont.
A különbség már 5 másodperc Bottas előtt, Hamilton hátránya 5,7 másodperc. Palmer nekiment Kvjat autójának, és az első szárnyáról rengeteg törmelék került az 1-es, 2-es kanyarba. Tilos a DRS használata.
A célegyenes végén történt meg a helycsere, Hamilton hátránya 6,2 másodperc, és 5 másodperc büntetése is van. Újabb taktikai irányváltás.
Bottas "nem különösebben gyors", mondták Räikkönennek, Hamilton viszont Vettel nyomába eredt, és majdnem 4 tizedet faragodtt le a hátrányából. Még mindig 6,1 másodperc a különbség.
Vakmerő kísérlet volt, de vigyáztak egymásra, Massa visszatámadott a 2-es kanyar után, de Ricciardo megvédte magát. Hamilton hátránya még mindig 5,9 másodperc, de Bottas már 5,9-re van. Vettelt nyugtatják a rádión.
Már 18 kört megtett velük Vettel, Hamilton az előző körökben stabilan gyorsabb volt nála a lágyakkal és Bottas is nagyon lemaradt mögöttük. Hasonló tempóra képes, mint Räikkönen.
A 31. kör elején tév issza pont a 8. helyezett Hülkenberg elé a 7. helyre. Természetesen lágy gumikat kapott, és a verseny végéig ezeket használja majd.
3-5 tizedet minden körben farag a hátrányából, pedig Vettel is siet, az előző körben el is fékezte magát. A különbség 4,7 másodperc.
Sorban hozta az abszolút legjobb szektoridőket, de utolérte Ocont, aki rögtön megadta magát, de Bottas így is időt vesztett. Így is sokkal gyorsabb volt az élmezőnynél, Vettelen 8 tizedet hozott. Lassan a Ferrarinak is jönnie kell, de valószínűleg minél kevesebbet akarnak lágy gumikon menni.
2,7 másodperc alatt végeztek a szerelők, és pont visszaért Ricciardo elé. Bottas simán megelőzte Massát a célegyenesben, de a Red Bull még mindig köztük van. Most mire képes Hamilton?
1:34.087-tel igyekszik a forgalom ellenére is. Hamilton vezet Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Pérez, Hülkenberg, Ocon és Kvjat előtt. A Sky Sports bokszutcai riportere szerint Hamilton esetében a Mercedesnél fel sem merül, hogy ne jöjjön ki még egyszer a bokszba.
Vettel megelőzte Räikkönent, és 1:34.004-gyel a leggyorsabb kört is megfutotta. A pályán 15 másodperc a hátránya Hamiltonhoz képest, ez a valóságban kicsivel több, mint 10, Hamilton büntetése miatt.
1:33.826 Vettel legújabb leggyorsabb köre, a hátránya 13,7 másodpercre csökkent, és Bottas megelőzte Ricciardót. Räikkönen megint lázad, hogy ki akar állni kereket cserélni.
Eltűnt Bottas elől, és természetesen lágy gumikat kap. Meglepetésre Massa is kiáll a bokszba, ő a végére ismét lágy gumikkal folytatja. Vettel 12,806 másodpercre csökkentette a hátrányát vagyis tisztán csak 7,8 másodpercre van Hamiltontól.
Bottas fülére szóltak, hogy csökkentenie kellene a hátrányát Vettel mögött, elmondták neki, hogy Hamilton előtte van, de "még nem állt ki a bokszba." Közben Ricciardo is maradt a két kiállásos taktikánál, és szuperlágy gumikkal folytatja a futamot. Räikkönené a leggyorsabb kör 1:33.757-tel.
15 kört kell megtennie, és letöltötte az 5 másodperces büntetését is, így a befutó eredménye egyezni fog a nem hivatalos végeredménnyel is. Hamilton visszajön a 3. helyre, az előnye fél célegyenes Räikkönen előtt, ő viszont szuperlágy gumikkal megy.
Szintén szuperlágy gumikon, 1:33.748-at ért el, és üldözi Räikkönent az 5. helyen. Vettel 9,5 másodperces előnnyel vezet Bottas előtt, ő további 9,8-cal van Hamilton előtt, aki 7 másodperc előnnyel renndelkezik Räikkönen előtt. Ricciardo további 8,4-gyel van a Ferrari mögött.
Megkérdezte, hogy miért ezt a gumit kapta, de a Mercedes szerint most a lágy gumi jobb választás, mint a szuperlágy. A Sky Sports szerint a csapat olyan precízen mérte le Hamilton büntetését, hogy az 5 másodperc helyett 5,1-et állt csak, mielőtt munkához láttak volna.
1:32.962-vel új leggyorsabb kört futott, Bottas csak 1:34.374-et, ha Hamilton tartaná ezt a tempót, az utolsó körre még Vettelt is utolérhetné.
Bő 16 másodperc a lemaradása, de másfél másodperccel gyorsabb a Ferrarinál körönként. Ha most jönne egy Safety Car, Vettel is bajban lenne.
Bottason még többet. Ha a csapattársa egy kicsit is feltartja Hamiltont, Vettel megnyeri a versenyt, ha gond nélkül el tud menni, akkor még lehet csata a győzelemért. Szóltak Vettelnek, hogy Hamilton kezdi utolérni Bottast.
1:32.798-cal üldözi Bottast, 1,2 másodperccel gyorsabb Vettelnél is. Azt mondták Hamiltonnak, hogy megvan a tempója a győzelemhez.
Ennél nyilvánvalóbban nem lehet félreállni valaki elől, Hamilton mehet Vettel után. 13,2 másodperc a hátránya.
Azzal bíztatják, hogy Vettel forgalomba kerül a lekörözöttek miatt, bár ezeket az autókat valószínűleg Hamilton is utoléri majd. Az előző körben is hozott egy másodpercet a Ferrarin.
Vettel már elfordul a hosszú egyenes végén, amikor Hamilton odaér az elejére. Palmer nem akarta elengedni Vettelt, jó fél kört araszolt a Renault mögött, mire a célegyenesben elment mellette. 10,2 másodpercre csökkent a különbség, Hamilton 1,8 másodpercet hozott a Ferrarin.
7 kör van hátra, és 9,7 másodperc a különbség, de Hamilton nagyon jó tempóban jön, most is hozott 8 tizedet Vettelen. Az utolsó méterekig izgalmas lesz a verseny.
Meg 8,9 másodpercnyi távolság. Sok múlik azon, hogy Palmer és Ericsson mennyire lesz majd előzékeny a Mercedesszel.
Ericsson lerobbant előtte, így nem tartja fel Hamiltont, Palmer viszont még előtte van. A különbség 8,3 másodperc, sárga zászlók vannak érvényben. Ericsson szerint a sebességváltója adta fel a küzdelmet.
A Wehrlein-Alonso-Kvjat vonat mögé kezd felzárkózni, ez is sorsdöntő lehet a verseny végkimenetele szempontjából.
Vettel pedig lenyomta Kvjatot, és Alonso mögé érkezik a célegyenesben, de nem tudott elég közel kerülni az előzéshez, főleg azért, mert Alonso is támadni próbálja Wehrleint.
Alonso nehezebben, Wehrlein könnyebben megadta magát, a különbség az utolsó mérésnél 6 másodperc volt. Hamiltonnak innen már nehéz dolga lesz.
De az is lehet, hogy műszaki gondja van, mert elfékezte magát, így Kvjat is el tudott menni mellette, és alaposan lemaradt mögöttük.
54 és fél kört kibírt a tegnap beszerelt új Honda erőforrás. Kvjat közben támadja Wehrleint, és nemsokára megérkezik mögéjük Hamilton. Másfél kör van hátra, valószínűleg Hamilton feladta az üldözést.
Már nincs senki Vettel és Hamilton között, de túl nagy maradt a különbség, ha a Ferrari és Vettel kibírja, Hamilton már nem éri utol őt az utolsó körben.
A két Mercedes, Hamilton és Bottas követte a célba a dobogón, Räikkönen a 4. helyet szerezte meg Ricciardo, Massa, Pérez, Grosjean, Hülkenberg és Ocon előtt.