SOCHI, RUSSIA - APRIL 28: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Russia on April 28, 2017 in Sochi, Russia. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170428-01190 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo és Max Verstappen is egyetért abban, hogy a Red Bull nem elég gyors Szocsiban ahhoz, hogy megküzdhessenek a Ferrarival és a Mercedesszel.
Már a hétvége előtt sem tartozott az esélyesek közé a Red Bull az Orosz Nagydíjon, de a pénteki szabadedzések megerősítették, hogy Daniel Ricciardo és Max Verstappen ezúttal lépéshátrányban van a Mercedes, és egyelőre főleg a Ferrari mögött. Ezt a köridők is alátámasztják, a nyers tempó terén Verstappen 1,4 másodpercet, Ricciardo majdnem 1,8-at kapott Sebastian Vetteltől a délután.
„A hétvégén tudjuk, hogy mivel gazdálkodhatunk, próbálunk boldogulni az autóval és a csomagunkkal – fogalmazott Ricciardo. – Nem sokat várunk a hétvégétől. Megteszünk mindent, amit lehet, elvégezni a feladatunkat, és néhány hét múlva remélhetőleg nagyobb téttel küzdhetünk majd.”
Ricciardo szinte megismételte Christian Horner csütörtöki szavait, a Red Bull csapatfőnöke is úgy vélte, hogy ha a Ferrari és a Mercedes autóival nem történik semmilyen váratlan esemény, a Red Bull ezen a hétvégén nem tud felnőni a szintjükre. Különösen az időmérőn számítanak nagy hátrányra, Horner szerint a futamon már jobb helyzetben lesznek.
Az első ötöst kell megcéloznunk
– összegzett Ricciardo. – Amikor ezt mondom, akkor arra gondolok, hogy a Ferrari és a Mercedes mögött. Az a valószerű elképzelés most, hogy csapatként próbáljunk mögöttük a legjobbak lenni. Javulhatunk még, de az 5-6. hely a legjobb, amit elérhetünk. A Ferrari és a Mercedes túl gyors.”
Az ausztrál pilótánál délután gyorsabb volt a csapattársánál, Verstappen viszont 20 percet elvesztett, és kénytelen volt lemondani egy verenyszimulációról is, mert az autója megadta magát, és félreállt a pálya szélén. A tinédzser később elmondta, a csapat szerint a benzinpumpával akadt probléma, és ismét kijelentette, hogy nagy hátrányban vannak a Renault erőforrás teljesítménye miatt.
Kár érte, mert nem igazán tudtunk rendes hosszú etapot megtenni.”
„Meg kell néznünk, hogyan tudunk javulni holnapra. Ez a pálya egyébként sem a kedvencünk, de így is ki kell hoznunk belőle a legtöbbet. Nagy hátrányban vagyunk a motorerő terén, különösen itt, amikor a leszorítóerő sem olyan, mint ahogy szeretnénk. Utána meg jönnek a kanyarok, és ezek az egyenesekkel együtt még nehezebbé teszik a dolgunkat.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!