A szezon negyedik futamát már rajtbüntetéssel kezdi Stoffel Vandoorne, a McLaren Honda versenyzője, mivel az autójába az idei ötödik MGU-K egységet és az ötödik turbót építik be, büntetlenül viszont egyenként összesen négyet lehetne használni.
Ez alapvetően öthelyes rajtbüntetést okozna, viszont időhiány miatt a Honda a teljes erőforrást kicseréli, ezért Vandoorne összesen 15 helyet veszít a rajtrácson, és szinte biztosan az utolsó helyről indul majd. A szabályok szerint az első túllépésnél 10 helyes rajtbüntetést kell kiosztani a pilótának, utána elemenként 5 rajthely a megtorlás.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az autóba bekerülő új MGU-H is ugyanaz a változat, amit a Honda a bahreini teszten vetett be, és eddig úgy tűnik, hogy megoldja a megbízhatósági gondok egy részét. A probléma viszont hosszú távon megoldatlan, és
a McLaren további rajtbüntetésekre számíthat a konstrukció hibái, valamint az elpazarolt eddigi alkatrészek hiánya miatt.
A múlt héten felmerült, hogy a Honda valamilyen segítséget kap a Stratégiai munkacsoportban résztvevő többi gyártótól a felzárkózáshoz, de erről egyelőre nem született döntés, és valószínűleg csak arról lehet szó, hogy a többi büntetéseket elengedjék nekik.
Vandoorne autója körülbelül 20 perccel az Orosz Nagydíj második szabadedzésének kezdete után készült el. A belga pilóta mellett a Ferrarik is sok új alkatrészt szereltek be eddig, de az olasz csapat szerint az ő korábbi elemeik használhatók maradtak még, és náluk minden a terv szerint halad.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!