A Ferrari volt technikai főnöke csúcsra járatta a kertészkedést

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during 2017 Formula 1 FIA world championship, Bahrain Grand Prix, at Sakhir from April 13 to 16 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Scuderia jelenlegi és korábbi technikai igazgatója is részt vett az FIA bahreini sajtótájékoztatóján. Kiderült, hogy ki, miért nem felelős a Ferrari idei sikereivel kapcsolatban.

Három futam után a Ferrari vezeti az F1-es konstruktőri világbajnokságot, 3 pont előnyben vannak a Mercedes előtt, és Sebastian Vettel is 7 ponttal meglépett Lewis Hamiltontól az egyéni értékelésben. A Ferrari hatalmasat lépett előre a tavalyi bukdácsolás után, ráadásul mindezt néhány hónap alatt érték el, hiszen tavaly augusztusban alapjaiban átrendezték a csapat technikai stábját.

Távozott a csapattól a technikai igazgató, James Allison, aki néhány héttel ezelőtt állt munkába a Mercedesnél, leváltották az aerodinamikai főnököt, és teljesen átszervezték a részlegek működését. A korábbi filozófiával szakítva már nem egy kiemelt döntéshozó határozza meg a fejlesztési irányvonalat, Mattia Binotto, az új technikai igazgató feladata inkább a feladatok összehangolása.

Az idén egyelőre a Ferrari áll jobban Forrás: DPPI/Florent Gooden

Az F1-ben azonban állandó kérdés, hogy ilyen rezsimváltások esetén az eredmények pontosan kiknek köszönhetők, de újságírói kérdésre válaszolva Allison kerek-perec kijelentette, hogy a Ferrari idei eredményeihez ő már nem járult hozzá.

„Hasonló helyzetben vagyok most is, az elismerés a csapatunk lenyűgöző teljesítményéért az elmúlt hónapok során Brackley-ben dolgozóknak jár."

Allison már a Mercedes uniformisát viseli Forrás: DPPI/Florent Gooden

Engem csak a kertem jelenlegi állapotával kapcsolatban lehet elszámoltatni, és az elég pazarul néz ki, köszönhetően az elmúlt nagyjából hat hónap alatt befektetett munkámnak” – utalt Allison viccelve arra, hogy a mérnököknek általában több hónapos kényszerszabadságot írnak elő csapatváltáskor, és ezt az F1-es szlengben kertészkedésnek hívják.

Binotto láthatóan megtartotta a kollegiális viszonyt Allisonnal,

és a szakítás ellenére is megmaradt köztük a kölcsönös tisztelet. A svájci szakember elismerte, hogy Allison a tavalyi év elején még a Ferrarit erősítette, de ő is kiemelte a Maranellóban dolgozó szakemberek munkáját.

Mattia Binotto alapvetően motorspecialista, de az új munkakörében is bizonyít Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Érdemben nem akarta azt sem kommentálni, hogy Niki Lauda szerint ő rázta fel a Ferrarit az elmúlt hónapok során.

fontos feladata, de nincs fontosabb vagy kevésbé fontos. Július óta nagyszerű csapat állt össze, remek mérnökökkel. Egyszerűen az a lényeg, hogy mindenki teljesítsen, legyen felelősségteljes, ezt érezze is, és megfelelő legyen a csapat morálja.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!