Hülkenberg büntetései centiken múltak
Origo
2017. április 14. 16:30
Renault's German driver Nico Hulkenberg drives his car during the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 9, 2017. / AFP PHOTO / Johannes EISELE
Nico Hülkenberg kínai versenyét leginkább az süllyesztette el, hogy 2 perc leforgása alatt két olyan manővere is volt, amiért összesen 15 másodperces időbüntetést róttak ki rá a sportfelügyelők: előbb Romain Grosjeant a virtuális, majd Marcus Ericssont a valódi Safety Car-fázis alatt előzte meg.
A büntetett pilóta úgy érzi, ha az első kihágást nem is, a másodikat elnézhették volna neki. "Mindkettő centiken múlt. Grosjean megelőzésére nem emlékszem, mert akkor pörögtek az események. Ericsson megelőzésére viszont igen" - mondta Bahreinben.
A 2-es kanyarban kívülről támadtam, és ott nagyon elfordítjuk a kormányt. Emiatt nem vettem észre rögtön a kijelzőn megjelenő üzenetet
(a Safety Car-ról). Mire észrevettem, már végrehajtottam az előzést. Szóltam a csapatnak, hogy történt egy kis galiba, de szerintem minden rendben van, de necces a helyzet. A többit ismerik."
Örült volna, ha Charlie Whiting versenyigazgató értesíti, hogy engedje vissza maga elé a Saubert, de elismerte, "nehéz mind a húsz autót szemmel tartani a pályán. Legalább megkérdezhettük volna, hogy visszaadjuk-e a helyet, de minden nagyon gyorsan történt."
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner a héten még Grosjean szombati büntetése miatt bosszankodott. A franciát öt rajthellyel hátrébb sorolták, valamint bevéstek a jogosítványába három büntetőpontot, amiért az időmérőn gyorsan hajtott át az egyik sárga zászlós szakaszon.
Grosjean a saját védelmében a Twitteren megosztotta a telemetriai adatait, amelyekből úgy tűnik, nem volt jogos a büntetése.
"Nem fellebbezhettünk, holott (a sportfelügyelőknek) tudniuk kellett volna, mi történt. Romain közzétett adatai önmagukért beszélnek. Fogalmam sincs, hogy egyáltalán rápillantottak-e azokra - mérgelődött Steiner. - Ez igazságtalan."
"Ha kétségük van, szóljanak, és kérjenek magyarázatot, ne pedig egyből vonják le a következtetést, azt gondolva, hogy szerintük tudják, mi történt."
Egyúttal reményét fejezte ki, hogy az FIA átgondolja a történteket, hogy legközelebb ne fordulhasson elő hasonló eset.