Kaltenborn szerint a Sauber terve eredetileg is az volt, hogy "lépésről lépésre" ülteti vissza Wehrleint az autóba, a teszten is ezért teljesített csak fél napokat. A német pilóta döntését a többi versenyző is támogatta,
a riválisok szerint a 2017-es autók vezetéséhez a korábbinál is komolyabb edzettségre van szükség, ezért érthető Wehrlein óvatossága.
Jolyon Palmer hozzátette, egy tapasztalatlan versenyző, akinek még nincs szilárd helye az F1-ben, csak akkor döntene a visszalépés mellett, ha erre valóban komoly oka van.
Maradnak a 2016-os motornál
Az Ausztrál Nagydíj alapján a Sauber a 2017-es idényben is a mezőny hátsó feléhez fog tartozni, és az sem segít a helyzetükön, hogy nem a legújabb, hanem a tavalyi Ferrari-motort használják. A svájciak maguk döntöttek úgy, hogy a kiforrott, jól ismert erőforrást építik be az idei autójukba, de a motorok annyit fejlődtek tavaly óta, hogy ez nem feltétlenül bizonyult jó döntésnek.
Kaltenborn viszont elárulta, a Sauber úgy vágott neki az idénynek, hogy tudták,
később sem építhetik be a 2017-es motort az autójukba.
Az új erőforrásnak a méretei is megváltoztak, ezért nem tudnák beszerelni a 2016-os motorhoz tervezett Sauberbe. A csapatfőnök ettől függetlenül úgy gondolja, még nem kell temetni a csapata idei szezonját.
"Még korai erről beszélni, mertaz ausztrál pálya rendszerint nem mérvadó a teljesítmény szempontjából - mondta. - Néhány versenynek el kell telnie, hogy kiderüljön, mekkora valójában a lemaradásunk."
Kaltenborn elismeri, hogy a Sauber melbourne-i szereplése a csapat számára is csalódás volt, de szerinte később felzárkózhatnak a középmezőny csapataihoz. "A többiek korábban elkezdtek dolgozni a 2017-es autójukon, és már a tesztek után láthatták, miben kell fejlődniük. Mi most tartunk itt, de már kidolgoztuk a fejlesztési tervünket. Ide is hoztunk néhány új alkatrészt, Bahreinre pedig intenzív tesztprogramot tervezünk.
A nagy fejlesztési csomagunk Barcelonában érkezik."