A Forma-1 sportszabályzatának 9.2-es cikkelye eddig is kikötötte, hogy a rajtszámnak a könnyebb beazonosíthatóság kedvéért „tisztán látszania kell az autó elején és a versenyző sisakján". A csapatok azonban igyekezték a lehető legkisebb felületet lefoglalni ebből a célból, minél nagyobbat tartva fenn a szponzorlogóknak, ezért
az autók egy részén jelenleg a rajtszámot sem könnyű leolvasni, a pilóták nevét pedig jóformán lehetetlen.
Erről a problémáról is esett szó a stratégiai munkacsoport és az F1 Commission legutóbbi ülésén. Az FIA végül úgy döntött, a Spanyol Nagydíjtól kezdve szigorúbban betartatja a 9.2-es cikkelyt, ezért konkrétan meghatározta a betűk és számok méretét is.
Az autó orrán legalább 2,5 cm-es átmérővel meg kell jelennie a márka nevének vagy logójának. A versenyzők rajtszámát minimum 23 cm magas és 4 cm vastagon szedett, a nevüket pedig minimum 15 cm magas és 3 cm vastagon szedett karakterekkel kell feltüntetni, hogy messziről, a tribünökről is látható legyen.
Mivel egyesek – például Kevin Magnussen vagy Stoffel Vandoorne – neve így nehezen férne ki, a csapatok választhatják helyette az időmérési rendszerben használt hivatalos hárombetűs rövidítést is, amely egyébként az ő esetükben MAG, illetve VAN.
Az FIA hivatalos versenyigazgatója, Charlie Whiting figyelmeztette az istállókat, hogy aki nem tartja be az új szabályozást, azt feljelentik a sportfelügyelőknél.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!