Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of AChina,
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas) |
Vágólapra másolva!
A Mercedes vezetői a Bahreini Nagydíj után elismerték, hogy szükség lehet rájuk, de a versenyzők szeretnék elkerülni, hogy rögzített sorrend legyen.
A két héttel ezelőtti Bahreini Nagydíjon a Mercedes vezérkara kétszer is megkérte a hátsó gumikkal küszködő Valtteri Bottast, hogy engedje el maga mellett sokkal gyorsabb csapattársát, Lewis Hamiltont. A finn versenyző elismerte, hogy ezt nehéz volt megemésztenie, de mivel jó csapatjátékos, engedelmeskedett.
A Mercedes csapatának főnöke, Toto Wolff később elismerte, hogy mérlegelni fogják: a Ferrarival vívott kiélezett küzdelemre való tekintettel, a korábbi gyakorlattal ellentétben rögzíteniük kell-e a sorrendet a pilótáik között, de Bottas Szocsiban azt állította, ez egyelőre nem merült fel.
"Nem beszéltünk erről, mert szerintem nem volt rá szükség – mondta.
Ennél a csapatnál soha nem volt első és második számú versenyző. Most sincs ilyen terv.
Mindig egyenlő esélyeket igyekeznek biztosítani a pilótáiknak, csak az előző három évben nagyobb volt az előnyük a rivális alakulatokkal szemben. Az idén a legkisebb részlettel is pontokat lehet bukni."
Bottas hangsúlyozta, hogy nem csinál rendszert a bahreini elengedésből. „Ha a futamon valamiért gondjaim akadnak, vagy eltérő stratégiát követünk, és Lewis beragad mögém, félre fogok állni előle – ígérte. – Ezt megtesszük a csapat érdekében, mert az a cél, hogy együtt minél több pontot gyűjtsünk."
„Én mindig csapatjátékos voltam, de Lewis és köztem nem tervezzük rögzíteni a sorrendet."
Bár valószínűleg ő profitálna belőle, Hamilton sem szeretné, ha így történne.
„A csapatutasítások mindig furcsák voltak, nehéz megítélni őket. Nekem soha nem tetszettek – jelentette ki. – De a belső szabályaink között szerepel, hogy a csapat győzelme az első, arra kell törekednünk. Meg kell próbálnunk összedolgozni."
Hamilton úgy véli, mindig az adott esetben kellene eldönteni, hogy valamelyiküket félreállítják-e a másik útjából, amit „soha nem kellemes hallani."
„Szerintem mindig az adott pillanatban kell felmérni, hogy nyerünk-e vele valamit, és ez hozzájárul-e a csapat eredményéhez, aztán ennek tükrében kell meghozni a döntést" – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!