SOCHI, RUSSIA - APRIL 28: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing sits in his Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer fitted with the aeroscreen in the garage during previews ahead of the Formula One Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on April 28, 2016 in Sochi, Russia. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160428-01487 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Lehet, hogy a glória vagy a szélvédő helyett végül ezt az eszközt vezetik be a Forma-1-ben a pilótafülkék védelmére.
A Kínai Nagydíj pénteki eligazításán bemutatták a versenyzőknek a pilótafülke védelmére szánt legújabb, a szaksajtóban „pajzs" névre keresztelt megoldási tervezetet, amelyről a rendelkezésre álló információk alapján az Autosport technikai szakértője, Giorgio Piola elkészített egy látványtervet egy 2017-es autóval:
Ez az elem 2018-as szezontól tűnhet fel az autókon, és a „glóriától", illetve a Red Bull „aeroscreenjétől" leginkább abban tér el, hogy nem a pilótafülke pereméhez rögzítenék, hanem már jóval előrébb, az orrkúp tetejéhez. Megjelenésében hasonlít a Red Bull megoldásához, de azzal ellentétben nem nyúlna el a pilótafülke oldaláig.
A versenyzők fejének védelmének javítása lassan egy évtizede terítéken van,
miután 2009-ben Felipe Massa koponyáját betörte egy elszabadult rugó, Henry Surtees életét pedig kioltotta egy leszakadt kerék egy F2-es futamon. Hosszas kutatások után a Nemzetközi Automobil Szövetség, az FIA tavaly eljutott odáig, hogy nagydíjak szabadedzésein is kipróbálhatták a versenyzők a megoldási javaslatot, de a glóriát egyrészt csúfnak találták, másrészt egyéb problémákat is tapasztaltak vele (megnehezíti a kiszállást az autóból, akadályozza a kilátást stb.).
Az FIA szerint a pajzs hatékonynak tűnik a becsapódó kisebb tárgyak ellen, igaz, a nagyobbak, például egy kerék ellen már nem annyira az. Massa úgy vélte, "a glóriához képest kifejezetten szép", de a biztonság javítása az elsődleges szempont.
Az FIA és a csapatok megállapodtak, hogy a jövő évtől bevezetnek valamilyen eszközt a pilótafülkék védelmére, de ha április végéig nem szavaz ugyanarra a megoldásra az istállók többsége, később csak akkor hirdethetik ki a befutót, ha mindegyikük egységesen támogatja azt.
Mindazonáltal a pilóták között vannak olyanok, akiket nem nyűgözött le a pajzs. "Szerintem bizonyos szempontból a glóriánál is rosszabb lenne, nem látnánk ki mögüle, mert csak bekoszolódna" - mondta a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Haasnál vezető Kevin Magnussen pedig úgy érzi, eszköz esőben befuccsolna. "Száraz pályán talán működhet, de ha bepárásodik, nehéz helyzetbe kerülünk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!