Vágólapra másolva!
A versenyzők többségének nem tetszik az Uszoda sikánjánál elhelyezett hatalmas sárga kerékvető, amellyel a kanyarlevágástól próbálja elrettenteni őket a versenyirányítás.

A monacói pályán hosszú ideje a problémák egyik gócpontja az Uszodánál lévő második, jobb/bal sikán, amelynek második kanyarjából a versenyzők előszeretettel csippentenek le a gyorsabb köridő érdekében. A versenyirányítás az évek folyamán különböző módszerekkel próbálta elvenni a kedvüket ettől: előfordult, hogy három kanyarlevágás után automatikusan büntetést adtak, az utóbbi időben pedig a kanyar csúcspontjánál elhelyezett sárga hurkával fizikai akadályt is képeztek.

Ennek kiterjedését azonban jelentősen megnövelték az idei versenyre:

a rázókövet megnyújtották a sikán bukóterének majdnem a végéig, ezért a kanyarban lesodródó pilóták aggódhatnak, hogy a hurkán átpattogva nehogy elveszítsék az irányítást autójuk fölött. Arra látszólag lesz lehetőségük, hogy a bukótérben lassítva elmenjenek a nyúlvány végéig, és ott térjenek vissza a pályára egy 3 méter szűk sávon belül.

Így néz ki az új hurka Forrás: Farkas Péter - GPhírek

A mezőny többsége túlzásnak tartja az új megoldást, Valtteri Bottas "elég extrémnek" nevezte. "Már tavaly is meglehetősen nagy volt, és egyértelműen nem esett jól, ha ráhajtottunk - mondta a sikánnál lévő kerékvetőről.

Aki ráhajt, megfizet a hibájáért."

A Force India pilótája, Sergio Pérez egyetért a finnel az új kerékvetővel kapcsolatban. "Bőven túlméretezték. Nem gondolom, hogy ekkora kerékvetőre lenne ott szükség - nyilatkozta. - Szerintem a korábbi is kellően nagy volt, amely rádobta a falra azt, aki ráhajt."

Lewis Hamilton nem érti, miért volt szükség ilyen drasztikus beavatkozásra, ahogy Romain Grosjean sem. "Talán a Porschék miatt!" - viccelődött a Porsche Supercup-ra utalva a Haas francia versenyzője. "Olyan, mintha egy dobbantó lenne. Letörheti az első szárnyat is, és egyenesen a falba repítheti azt, aki csak egy kicsit is hibázik."

Az ellentábort Kevin Magnussen és Jolyon Palmer képviseli, akik nem panaszkodtak a szélesebb rázókő miatt. "Nem olyan hatalmas, mint a szalagkorlát a legtöbb kanyar kijáratánál. Szívesebben látunk ilyen kerékvetőket, mint falakat" - mondta Palmer.

Az első szabadedzésen nem történt baleset az említett sikánnál, senkin sem fogott ki a megnövelt kerékvető.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!