A Pirelli az idei évre alaposan megváltoztatta az abroncsokat, és már az összes száraz pályára való típust bevetették legalább egy nagydíjon, így a versenyzők mind az öttel megismerkedhettek versenyhétvégén. A gyártó sportigazgatója a Spanyol Nagydíj pénteki estéjén találkozott velük, hogy meghallgassa a véleményüket, és azt mondta, hasznos eszmecserét folytattak.
"Roppant érdekes megbeszélés volt. Találkoztam a versenyzőkkel, hogy megtudjam, mi a véleményük a gumikról és a jövőbeli szándékainkról. Nagyon jól sikerült a találkozó - mondta Mario Isola az Autosportnak.
"Megvitattunk egy csomó elképzelést, nem csupán a gumikkal kapcsolatban. A legtöbb pilótának volt hozzászólása, holott egyesek csendben szoktak lenni az efféle megbeszéléseken. A legjobb versenyzők közül mindegyik érdekes ötleteket osztott meg."
A Pirelli elővigyázatosan határozta meg a gumik végső specifikációját,
ahogy azt is, hogy az egyes versenyekre melyik három slick típust vigyék el az ötből. Ezt az indokolta, hogy nem lehetett előre tudni, mekkora terhelésnek lesznek kitéve a gumik a sokat gyorsuló autókon.
Mint kiderült, a gyártó lehetett volna bátrabb: az előző három futamon, Bahreinben, Oroszországban és Spanyolországban egyetlen körre sem került fel legalább egy autóra az adott hétvégén elérhető legkeményebb gumi, azokat csak az edzések során használták a csapatok. Isola elismerte, hogy eddig konzervatívak voltak, de egyelőre korai lenne ez alapján döntéseket hozniuk a következő szezonra.
"Mindenkinek az a benyomása, hogy valószínűleg rendre egy fokkal keményebb abroncsokat választottunk a kelleténél. De ne feledjük, hogy szédítő ütemben fognak gyorsulni ezek az autók, ezért kicsit várnunk kell, mielőtt döntéseket hozunk a jövőre nézve" - nyilatkozta. Hozzátette, hogy ehhez előbb ki kell értékelniük a tapasztalatokat az olyan guminyúzó pályákon, mint Spa, Szuzuka vagy Szepang.
A 2018-as gumik szerkezetét szeptember 1-ig, az összetételüket december 1-ig kell véglegesíteniük.
Isola szerint az egyik legfontosabb feladatuk az, hogy csökkentsék az egyes keverékek közötti teljesítménykülönbséget – a Spanyol Nagydíjon például a becslések szerint a közepes fajta körönként 2 másodperccel lassabb volt a lágynál.
"Jövőre gyorsabbá kell tenni a közepes keveréket, közelebb kell vinni a lágy teljesítményéhez. A kemény keveréken szintén puhítanunk kell" - mondta a sportigazgató. Utóbbi típust sok bírálat érte, és benne van a pakliban, hogy idén már csak egyetlen helyszínen, Japánban fogjuk látni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!