The Red Bull of Daniel Ricciardo during practice 2 of the Formula 1 Spain GP, held in the Barcelona-Catalunya Circuit, on may 12 2017. Photo: Urbanandsport/Nurphoto -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint nemhogy előnyt kovácsoltak abból, hogy korán belekóstolhattak az idei évre szánt gumik prototípusaiba, hanem tévúton indultak el az autó fejlesztésével.
A Pirelli tartalmas tesztprogrammal készült a Forma-1 idén életbe lépett szabályváltozásaira, és a gumikat érő nagyobb terhelés szimulálását olyan 2015-ös "öszvér" autókkal végezték, amelyekre különböző, leszorítóerőt fokozó kiegészítőket aggattak.
Ehhez a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull biztosított alapanyagot, és többen azt gyanították, hogy e három istálló valamilyen mértékben előnyhöz is jutott a tesztekkel; a Ferrari hatékony gumikezelését például egyesek részben erre vezetik vissza. Bár Lewis Hamilton azt mondta, időpocséklás lett volna, ha részt vesz a fejlesztési munkában, Sebastian Vettel ezt mindenképp hasznosnak érezte.
A Red Bullt irányító Christian Horner viszont némileg meglepő módon arra utalt: csapatának tulajdonképp rosszat tett, hogy belekóstolhattak a prototípusokba. "Úgy gondolom, több szempontból ártott nekünk, hogy pályára küldtük a Pirellinek készített öszvért. A gumikon végrehajtottak néhány késői módosítást, holott bizonyos korábbi tulajdonságaikat felhasználtuk az autó tervezésénél" - jelentette ki a GP Gazette magazinnak.
Azt hiszem, ez befolyásolhatta a fejlesztési irányunkat. Nem mondom, hogy mindez visszafelé sült el, de egyértelműen olyan irányba indultunk el, ami nem volt hasznos a végső gumikeverékekkel."
"Puszta tény, hogy a Mercedes és a Ferrari jobban használta ki az új szabályokat, mint mi. A téli tesztelésen lépéshátrányból indultunk."
A Red Bull kvázi a senki földjén áll az erősorrendben: a Ferrarival és a Mercedesszel nem tudja felvenni a harcot szokványos körülmények között, a középmezőnytől viszont jelentős távolság választja el. A Spanyol Nagydíjon bevetett fejlesztési csomaggal sem sokat mozdultak arrébb ebből a pozícióból, bár Horner szerint a 3. helyen befutó Daniel Ricciardo 1 perc 15 másodperces hátránya kicsit torz volt.
Idén is demonstrálni fogják a fejlesztési képességüket
A csapatfőnök azt mondja, tisztában vannak az RB13 hiányosságaival, és bízik benne, hogy az előző évekhez hasonlóan idén is képesek lesznek javulni szezon közben. Szerinte már az előző futamon is nyomot hagyott a munkájuk.
"Tudjuk, mik a gyengeségeink, ezeket kell kijavítanunk. Az erőfeszítések fele erre megy rá- mondta Horner. - Talpraesett a stábunk, a tagjai a korábbi autókkal már bizonyították, mire képesek. Nincs kételyem, hogy ezt az autót is rendbe rakják."
Nyilván egyre kisebb lépéseket lehet előrébb tenni, de Barcelonában egyértelműen csökkentettünk a lemaradásunkon, a helyes irányba tartunk. Hiszem, hogy a szezon második felében versenyképesebbek leszünk, mint az elsőben."
A Ferrarival és a Mercedesszel szembeni lemaradásukat részben az okozta, hogy a nyolc tesztnap során sok műszaki hiba sújtotta az autójukat. "Közel sem tudtunk akkora távot megtenni, mint amekkorát akartunk, ugyanis motorproblémák miatt sokat vesztegeltünk a garázsban. Csupán az Ausztrál Nagydíjat követően szembesültünk vele, hogy elég sokat kellene javulnunk" - nyilatkozta Horner. - "A versenyzők arról számoltak be, hogy nem jó az autó balansza."
"Rengeteg energiát fektettünk abban, hogy megértsük, mik a gyengeségeink, és hogyan tudnánk kijavítani őket. Az első lépést a Barcelonában bevetett fejlesztések jelentették."
A Renault is tervezi, hogy egy erősebb motorral szolgálja ki a Red Bullt, ám megbízhatósági okból egyelőre nem tudni, melyik versenyen vetik be a továbbfejlesztett erőforrást.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!