A Pirelli évek óta előírja a csapatoknak, hogy legalább mekkorának kell lennie az autókon a guminyomásnak, külön-külön értékeket megszabva az első és a hátsó tengelyre. A barcelonai Spanyol Nagydíjra minimálisan 22,5 PSI-t határoztak meg az első, 20,0-t a hátsó abroncsokra, ami többeknek, például Romain Grosjeannak sem tetszik, különösen azután, hogy az előszezoni teszteken ugyanitt 0,5, illetve 2 PSI-vel lentebb volt a küszöb.
A gyártó sportprogramjának főnöke, Mario Isola
a hétvégén bevetett fejlesztések garmadájával magyarázza a konzervatív választást
– a terheléstől ugyanis veszélyesen károsodhatnak a gumik, ha nem elég nagy bennük a nyomás. A jobb tapadás érdekében a csapatok viszont alapból a minél alacsonyabb guminyomást preferálnák.
"Három héttel a verseny előtt megkaptuk a csapatoktól az adatokat a leszorítóerőről, ami durván megnőtt, főleg az autó hátulján. Erre reagáltunk - nyilatkozta Isola az Auto Motor und Sportnak. - Az első edzésnap után mindent újra áttekintünk.
Ha minden stimmel, ismét lejjebb vesszük a nyomásértékeket."
Barcelonába gyakorlatilag mindegyik csapat átfogó fejlesztésekkel készült: a Mercedes például lefogyasztotta az autóját, valamint elhelyezett rajta egy rakás új aeroelemet, többek között egy hókotrószerűséget. A Red Bull már korábban jelezte, hogy alaposan átdolgozza az RB13-at, ennek jelei például az oldalsó légterelőkön láthatók.
Minek ide a kemény gumi?
A Pirelli a szezon első öt versenyére nem engedte meg a csapatoknak, hogy maguk állítsák össze a pilótáik gumikészletét, ezt központilag tették meg, mindenkinek ugyanannyit adva az adott hétvégén elérhető három keverékből. A Spanyol Nagydíjon a skála három legkeményebb típusa, a lágy, a közepes és a kemény használható, de Sergio Pérez szerint utóbbi csak alibizésre jó.
A lendületes kanyarok miatt az olasz gyártó rendszerint a keményebb abroncsokat preferálja Barcelonában, de az a tendencia, hogy a jelentősen átalakított termékeik a korábbi évekhez képest sokkal jobban bírják a strapát, így ahol például korábban a lágy keverék volt a nyerő, ott idén már a szuperlágy is bőven jó.
Úgy vélem, a kemény gumikat alapvetően csak a képek kedvéért tesszük fel.
Ténylegesen egyáltalán nem fogjuk használni őket - mondta a Force India versenyzője. A közepes gumiknak sem jósol sok szerepet. "Oroszországhoz képest itt melegebb az aszfalt. A durvább, érdesebb aszfalton talán jók lesznek (a közepes gumik), talán, esetleg működhetnek. De túl sok a ha."
"A szuperlágy gumikat minimum elhoztam volna ide, de akár az ultralágyakat is választhatták volna."
Az Auto Motor und Sport egyébként azt írja, a Spanyol Nagydíjra szállított gumiszettek közül négy megsérült, ezért utólag rendelniük kellett még néhányat a gyárból.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!