Összesen 13 szett gumit használhatnak el fejenként a versenyzők egy adott hétvégén, a Kanadai Nagydíjra a Pirelli hármat előírt számukra, a további tízet viszont ők választhatják meg. A Ferrari pilótái egységesen választottak, egy lágy mellé három szuperlágy és kilenc ultralágy szettet rendeltek, ami nem meglepő, hiszen az autójuk jól működik ezekkel a gumitípusokkal.
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rendeléseiben némi eltérés látható, valószínűleg azért, mert az edzéseken a Mercedes továbbra is kutatja majd, hogy miként tudja rendesen működésre bírni az abroncsokat. Hamiltonnál 2-3-8 az eloszlás, Bottas viszont csak egy lágy szettet rendelt, de négy szuperlágyat.
A Red Bull sem erőlteti az ultralágy gumikat, fejenként csak hét szettet rendeltek, de sok, 5 szett szuperlágyat kapnak a hétvégére. A McLaren ennek a szöges ellentétét választotta, az Indianapolis 500-ról visszatérő Fernando Alonso 1-2-10 arányban az ultralágyakra szavazott, és Stoffel Vandoorne is csak alig volt óvatosabb, ő 2-1-10 arányban kért abroncsokat.
A többség 7-8 ultralágy gumiszettet kért, a bátrabbak megelégednek mindössze egy lágy szettel, de sokan hagytak maguknak tartalékot a sárga jelzésű gumikból is. Ez elsősorban az időmérőig számít, a gumik kiválasztása csak az edzésprogramot szokta jelentősen befolyásolni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!