Gyengén szerepelt a Monacói Nagydíjon a tavalyi győztes, és az idei pontverseny 2. helyezettje, Lewis Hamilton, miután kiesett a Q2-ben, és a futamon is csak a 7. helyig tudott visszakapaszkodni, miközben riválisa, Sebastian Vettel megnyerte a versenyt. Hamilton hátránya ezzel 25 pontra nőtt, és bár ezt ledolgozhatónak tartja, tudja, hogy össze kell szedniük magukat.
„Természetesen még egy ilyen hétvégét nem engedhetek meg magamnak – ismerte el. – Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem is lesz ilyen. Ezen nem kell rágódni, hanem azon kell dolgoznunk, hogy megoldjuk, bármi is a probléma, és bízzunk abban, hogy nem fordul elő újra. Nem az történt, hogy felkészületlenül jöttünk ide, csak nem jöttek össze a dolgok” – vélte.
A Mercedes szerint csütörtökön a második szabadedzés előtt javítani próbáltak az autók balanszán, de rossz irányba indultak el, és ezután már nem tudtak visszatérni a megfelelő változathoz. Valtteri Bottas még meg tudta közelíteni a Ferrarikat az időmérőn, Hamilton viszont csak küzdött az autójával, és csak akkor javult fel, amikor a futamon felkerültek az autójára az ultralágy gumik.
Az autó még soha sem viselkedett így, és ez meglepte a mérnököket.
Korrigálták a helyzetet, erre rosszabb lett. Ismeretlen forgatókönyv alakult ki, az egyik autó oké volt, de az enyém nem – magyarázta. – Az autó nem érezte jól magát, az biztos. Mióta itt vagyok, most volt a legfurcsább, de ettől még alapvetően nagyszerű autónk van, csak talán nem hoztunk ki belőle mindent.”
Az eddigi általános vélekedés, hogy a Ferrarik minden körülmény között versenyképesek tudnak lenni, a Mercedes viszont nehezen találja meg a gumik optimális működési tartományát, különösen az ultralágy abroncsok esetén. Hamilton szerint nehéz dolguk lesz a további 14 versenyen, mert
a Mercedes nem üzemel megfelelően mindenhol.
„Tavaly mintha minden pályán jó lett volna az autónk, most az övék ilyen. A mienk nem mindenhol az igazi, de minél több versenyen indulunk, annál több tapasztalatot szerzünk, és erősebbek leszünk. Így is gyűjtöttünk itt néhány pontot. Tudjuk, hogy a Ferrarik sem golyóállók, lehetnek még gondjaik, mert (erőforrás-alkatrészből) sokat felhasználtak vagy felhasználhattak már. Meglátjuk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!