Fernando Alonso nélkül rajtolt el a vasárnapi Orosz Nagydíj, mivel a spanyol pilóta McLaren Hondája már a felvezető kör során megadta magát. Ilyen Alonsóval korábban még soha sem fordult elő, mindössze egyszer lépett vissza a versenytől az időmérő után, amikor a 2005-ös USA Nagydíjon minden Michelin gumis csapat autói a bokszba hajtottak.
Alonso érthetően mérges volt, amikor kiszállt az autójából, majd a bokszban unott arccal nézte végig a versenyt. A Movistarnak elismerte, hogy már a futam alatt megpróbált elutazni Szocsiból „de nem volt éppen gép”, úgyhogy egy jégkrém elfogyasztásával vigasztalódott, majd finom kritikát fogalmazott meg a Honda felé.
„Ilyen dolgok előfordulnak ebben a sportban – mondta. – A magam részéről próbáltam a lehető leggyorsabban vezetni, és segíteni a csapatot. Most megyek haza. A következő forduló Barcelonában lesz, de mihez kezdek, ha ott sem tudok majd menni?
Teszem a dolgomat, de vannak mások, akik nem végzik el az övéket.”
A kétszeres világbajnok és a McLaren Honda idei helyzete annyira kilátástalan, hogy Ted Kravitz, a Sky Sports bennfentes riportere már azt fejtegette a hétvégén, hogy az Indy 500-as kaland nyomán és Alonso Le Mans-i tervei miatt elképzelhető, hogy ez lesz a spanyol pilóta utolsó szezonja az F1-ben, de ő maga nem így gondolja.
„Jó dolog, hogy az Indy jár a fejemben, és sok egyéb projekt akad, ami mozgásban tart, de a Forma-1 az életem, az álmaimat a Forma-1-hez kötnek. Megoldást kell találnunk arra, hogy fejlődjünk. Fájdalmas ez az állapot” – mondta, azt viszont nem erősítette meg, hogy jövőre is a McLaren Honda versenyzője marad.
Majd meglátjuk, hogy 2018-ban mi történik mindannyiunkkal
– mondta sejtelmesen, de üdvözölte, hogy jövőre már nem csak a McLaren versenyez majd Honda motorokkal. – Ez jó hír a Saubernek, és a Hondának is jót tesz, hogy lesz még egy csapatuk.”
„Egy ilyen eredményt nem lehet megmagyarázni: a McLaren-Honda nem azért versenyez, hogy a 14. helyen érjen célba, és higgyék el nekem, hogy nagyon keményen dolgozunk annak érdekében, hogy a teljesítményszint ne sokáig maradjon ilyen” – kommentált Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója, miután Stoffel Vandoorne is csak a sereghajtók között ért célba, körhátránnyal.
„Osztozom Fernando frusztrációjában, elfogadhatatlan, hogy zsinórban a második nagydíjunkat kezdjük egy autóval. Ezt a gyengeséget azonnal meg kell oldanunk.
Természetesen elkeseredettek vagyunk, de a dolgok jobbra fognak fordulni.”
Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es programjának vezetője „nagy csalódásnak” nevezte, hogy nem tudták befejezni a versenyt mindkét pilótájukkal, de azt ígérte, hogy a következő néhány verseny során fejlesztések érkeznek, amelyek révén versenyképesebbek és megbízhatóbbak akarnak lenni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!