Állandó téma a Forma-1-ben, hogy a kereskedelmi jogok tulajdonosa milyen elv szerint osztja el a jogdíjakat a csapatok között. 2013 óta kétoldalú szerződések vannak érvényben az F1-et működtető cégbirodalom és a csapatok között, ezek különböző jogokat és anyagi juttatásokat biztosítanak a résztvevőknek. A Ferrari jár a legjobban, de a többi gyári csapat sem panaszkodhat.
A független istállók, elsősorban a Force India és a Sauber azonban gyakran elégedetlenkednek, mert ők szinte teljesen kiszorultak a kedvezményezettek köréből, de Gene Haas is elismerte, hogy üdvözölné, ha több pénzhez jutnának. Azt azonban nem tartja aggályosnak, ha a történelmi csapatok jobban keresnek csak azért, mert régebben csatlakoztak a mezőnyhöz.
„Mi újoncok vagyunk ebben az üzletben, ezért semmilyen bevételt sem kapunk a Forma-1-től, úgyhogy mindent nagyra értékelnénk, amihez hozzájuthatunk, de szerintem a vagyon elosztásánál nagyon óvatosnak kell lenni, mert a csúcson vannak csapatok, amik már 50 éve szerepelnek itt, és kiérdemeltek bizonyos előjogokat a költségek rendezése terén” – mondta Haas Monacóban.
Nem azt mondom, hogy az alsóházban lévő csapatok nem érdemelnének többet, de azt fenntartom, hogy az élcsapatoknak több jár.”
„Nem lehet önkényesen újraelosztást végezni, egyszerűen azért, mert nem szocializmusra lenne szükség, hanem jutalmakra a futamgyőzelmek után. Ezen kívül mindenről lehet tárgyalni, de szerintem e téren még a NASCAR-ban is a küszködés jellemző. A csapattulajdonosok pénzügyi csatornák végén vannak, és a nézőszámok csökkenésével visszaesik a szponzoráció is.”
Haas szerint „gyakorlatilag nem léteznek” már névadó szponzorok, amik évente 25 millió dolláros nagyságrendű összeggel beszállnának a csapatok működtetésébe, saját tapasztalata alapján a NASCAR-ban is inkább az 5-10 millió dolláros összegek a gyakoriak, ezért kénytelenek rotációs rendszerben cserélgetni a logókat a tengerentúli autókon.
A csapattulajdonos a saját szempontjából „idegőrlőnek” nevezte, hogy az F1 új tulajdonosa növelni akarja a sport bevételeit, miközben lefaragnának a kiadásokból is, ahol éppen a csapatokat is számon tartják, de elismerte, hogy mivel a résztvevők nem rendelkeznek részesedéssel a sportot működtető társaságokban, ezért a tárgyalási pozíciójuk sem erős a jogtulajdonossal szemben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!